رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:طرح مدرسه آماده عمدتا معطوف به کاهش و پیشگیری خطر پذیری قبل از بحران است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد صادقی رئیس سازمان پیگیری و مدیریت بحران شهر تهران در همایش طرح 1000 مدرسه آماده که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار داشت: طرح مدرسه آماده عمدتا معطوف به کاهش و پیشگیری خطر پذیری قبل از بحران است و بعد از وقوع بحران نیز با توانمندی خود به کاهش خسارات بعد از بلایای طبیعی و بحران می‌آید.

وی گفت: رویداد بزرگی که امروز اتفاق می‌افتد نقطه عطف برای شهروندان شهر تهران است تا گام‌های بسیار بزرگی با اجرای طرح مدرسه آماده به مرحله اجرا و توانمند سازی جامعه داشته  باشند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه تصریح کرد: رویداد بزرگ دیگری که امروز در این همایش اتفاق می‌افتد انعقاد تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و جمعیت هلال احمر کشور است که در جنبه فاز حین بحران و بعد از بحران به صحنه می‌آید.

صادقی با بیان این که برای دغدغه‌مند کردن مردم و آشنایی آن‌ها با بحران، مخاطره و نحوه برخورد مردم برای رفع و کاهش اثرات مخاطره نیازمند یک کار ریشه‌ای و اساسی هستیم، تاکید کرد: این نیاز ما در سطح شهری مثل تهران که  از لحاظ موقعیت ریسک در رتبه بالایی قرار دارد محقق نمی‌شود مگر این که آموزش و دغدغه مند کردن افراد جامعه را از سنین پایین و مجرای اصلی خود یعنی مدارس شروع کرده و جلو برویم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: اگر مدارس توانمند شوند نه تنها در مواقع بحران، بلکه موضوعات اجتماعی را می‌توانند در جهت اجرای مناسب پیش ببرند.

صادقی بیان کرد: شهر تهران از لحاظ ریسک موقعیت بالایی داشته و ما نیازمندیم که اقدامات قبل از حادثه چون مدرسه آماده را به اجرا درآورده و توانمندی در پاسخ به حوادث را ارتقاء دهیم و باید برای شهر تهران کاری کنیم که از تمام توانمندی‌های آن استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تا پایان سال 95 هزار مدرسه را با برنامه آماده سازی و توانمند کردن در برابر زلزله تحت پوشش قرار خواهیم داد.

صادقی با بیان این که در جهان امروزه با وجود تمهیدات و اقدامات لازم پیشگیرانه برای کاهش خسارت بلایای طبیعی همچنان آمار سازمان ملل متحد نشان از تداوم وجود خسارت‌های جبران ناپذیر است، گفت: سهم کشور ما در خسارت مالی و جانی ناشی از بلایای طبیعی و بحران قابل توجه است و باید در کنار اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر پذیری در مرحله پاسخ خود را توانمند کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: با این که پیشگیری اصلی در مقابله با بحران است، اما مجبور هستیم که جامعه و تک تک افراد آن را توانمند کنیم.

وی با بیان آمار سازمان ملل متحد از سال 2005 تا 2015 در خصوص خسارت‌های بلایای طبیعی گفت:  700 هزار نفر در اثر بلایای طبیعی کشته شده و یک میلیون و 400  هزار نفر مجروح در دنیا به ثبت رسیده، 23 میلیون نفر بی خانمان تحت تاثیر حوادث طبیعی به وجود آمده و بالغ بر 3 تریلیون دلار دنیا از نظر اقتصادی متزلزل  شده و هم اکنون تغییرات جوی دغدغه‌های جدیدی به بحران افزوده است که در نتیجه آن 144 میلیون نفر خانوار محل زندگی خود را ترک کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار