این آموزشیار، برای تبدیل نیروهای دانشگاهی به جنگجویان سایبری، استفاده می‌شود و به آن‌ها امکان می‌دهد تا از ابزار در برابر حملات، به بهترین شکل، بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس گزارش‌ها، دانشگاه آریل (Ariel University) رژیم صهیونیستی، از نوعی سامانه‌ی فنی که تولید شرکت صنایع دفاع البیت سیستمز (Elbit Systems) این رژیم است، استفاده می‌کند. این سامانه «آموزشیار سایبری»(Cyber Instructor) نام دارد؛ سامانه‌ای که حملات را با سناریوهای متفاوت، شبیه‌سازی کرده و به دانشجویان، راه‌های کنترل و دفاع در برابر حملات سایبری را نشان می‌دهد. این حملات شبیه‌سازی‌شده، متناسب با نوع سازمان یا شرکت متفاوت خواهد بود. همچنین این دانشگاه در حال ایجاد مرکزی برای تربیت مدافعان سایبری است.

شایان‌ذکر است شرکت‌های مختلف رژیم صهیونیستی مانند شرکت‌های بانکی، مالی و اعتباری، بیمه، سرویس‌های امنیتی و حتی کارمندان سایبری ارتش اسراییل، موظف به استفاده از آموزشیار سایبری هستند.

اسراییل شدیداً به دنبال افزایش ظرفیت‌های علمی خود در زمینه سایبری است. بعد از افزایش ظرفیت‌های سایبری در دانشگاه بن گورین، این بار دولت اسراییل اعلام کرد صد میلیون دلار برای ایجاد پردیس دانشکده‌ی دیمونا در سرزمین‌های اشغالی سرمایه‌گذاری کند. این دانشگاه در سال آینده تأسیس می‌شود و در ابتدا هزار دانشجو را جذب خواهد کرد. دانشجویان این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد، وارد رشته‌ی مطالعات سایبری می‌شوند.

در زمینه‌ی اقدامات اسراییل برای افزایش نیروهای متخصص و علوم و مهارت‌های سایبری، می‌توان به همکاری این رژیم با انگلیس در اوایل ماه اکتبر نیز اشاره کرد. این همکاری در زمینه‌ی آموزش مهارت‌های سایبری برای آمادگی در حوزه‌ی امنیت سایبر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.