به‌تازگی دو خبر در رسانه‌های غربی منتشر شده است که در آن‌ها آمده هکرهای ایرانی به تأسیسات آب و برق آمریکا حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا (FoxNews) گزارش داد: هکرهای ایرانی دو سال پیش به سیستم سدی در خارج از شهر نیویورک نفوذ کرده و  زنگ خطر را برای دولت آمریکا به صدا درآوردند.    


اتهام حمله هکری ایران به تأسیسات سدی در آمریکا

بر اساس گزارشی که توسط روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده است، وزارت امنیت آمریکا تائید کرد هکرهای ایرانی در سال 2013، توانسته بودند سامانه‌ کنترل سد خیابان بومن (Bowman Avenue Dam) در نیویورک را به دست بگیرند و با استفاده از اسکن اینترنت، آسیب‌پذیری‌های موجود در شبکه‌ی کنترل این سد را بیابند.

در برخی گزارش‌ها آمده است هکرهای ایرانی قصد داشتند بفهمند که چه چیزهایی می‌توانند با استفاده از این نفوذ به دست بیاورند و این نفوذ هم زمان با حملات سایبری به مؤسسات مالی آمریکا بود.

بازرسان اعلام کرده اند هکرها کنترل سد "بومن اونیو" را در اختیار نگرفتند اما به کاوش در سیستم کنترل آن پرداخته اند.    

نگران بازرسان وزارت امنیت داخلی آمریکا از هدف قرار گرفتن این سد، سبب شد تا  به کاخ سفید نسبت به رشد سریع جنگ سایبری ایران علیه آمریکا هشدار دهند.

سخنگوی وزارت امینت داخلی آمریکا طی سخنانی گفت:  کارشناسان اعلام کردند این نفوذ موجب بیداری آمریکا نسبت به تأمین امنیت سایبر زیرساخت‌های حیاتی خود شده است.

نیتا لوی (Nita Lowey)، یکی از دموکرات‌های آمریکا، نیز افزود: نفوذ هکرهای ایرانی به سد یادشده، در جهت تخمین راهبرد ملی امنیت سایبر آمریکا بوده است.

اتهام حمله هکری ایران به تأسیسات سدی در آمریکا

در گزارش فاکس نیوز آمده است: این گزارش چند سال پس از صدمه جاسوسان آمریکایی به تأسیسات هسته ای ایران با ویروس پیچیده استاکس نت و همزمان با حملات هکرهای ایران برضد وبگاه های بانک های آمریکایی منتشر شد که نشان از نگرانی آمریکا برای چگونگی محافظت از زیرساخت آسیب پذیر این کشور است.


در این گزارش آمار کل موارد هک سیستم های کنترل صنعتی در آمریکا در 12 ماه منتهی به فصل زمستان  295 مورد اعلام شده که این تعداد در 12 ماه گذشته 245 عدد بوده است.

گفتنی است؛ سد 22 فوتی "بومن اونیو" در سال 1941 و با هدف جلوگیری از سرازیر شدن سیلاب ساخته شد و با وجود آن که بسیار کوچک توصیف شده، نفوذ به آن نشانه هراسی در مسؤولان ایالات متحده است که هکرهایی که از سوی دولت ایران پشتیبانی می شوند، از تصور و برآوردهای اولیه تواناتر بوده، و قادر به به بارآوردن خسارات واقعی هستند.    



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: فاکس نیوز

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.