محفل انس با قرآن و یادبود شهدای نیجریه با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جمالی، واعظ و سخنران حرم رضوی، در این مراسم گفت: شهدای نیجریه با قرار گرفتن هجمه ناجوانمردانه تکفیری‌ها، جهان اسلام را متأثر وغمگین از این واقعه قرار داده است.

حجت الاسلام جمالی اظهارداشت: باید شیعیان بدانند که دم از دین زدن لقلقه زبانشان نباشد و به گونه‌ای دین‌مدار باشند که ورع در تمام سکنات خودش را نشان دهد و شیعیان باید در دین‌مداری و ورع به درجه‌ای بالا برسند.

وی با اشاره به اینکه تذکر، پند و موعظه زیبا است و انسان‌ها نباید از نصیحت روی‌گردان و خسته شوند بلکه باید پذیرای پند و موعظه تکراری باشند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) ما را به تقوای الهی دعوت می‌کنند و تا زمانی که به سفارش‌ها و نصابح آن‌ها عمل نکنیم از ما راضی نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه شیعیان اهل تنبلی نیستند، خاطرنشان کرد: بیکاری و تنبلی اصلا در زندگی شیعیان راه ندارد و یکی از خصلت‌های خوب دیگر شیعیان، امانتداری و برگرداندن آن امانتی به صاحبش است.

وی در سخنان خود خطاب به زائران و مجاوران حرم رضوی گفت: مطلوب ترین کارتان را برای نماز بگذارید و اهل سجده‌های طولانی شوید، ورع و صدق حدیث داشته باشید و حسن خلق با مردم را هرگزفراموش نکنید.

قرائت تلاوت سوره انبیاء و آیه تطهیرتوسط قاریان کشور و همچنین اجرای سرود گروه فدک الزهرا(س) از برنامه‌های این محفل بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.