مشهد؛

رونمایی از داروی نوترکیب فاکتور هشت در بیمارستان رضوی

از داروی نوترکیب فاکتور هشت با حضور پژوهشگران و محققین طرح مطالعات بالینی آن در بیمارستان فوق تخصصی رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم گفت: فاکتور هشت انسانی نوترکیب به لحاظ ویژگی های مربوط به نوع پروتئین از جمله پیچیده ترین فرآورده های نوترکیب است که تکنولوژی آن در انحصار شرکت های آمریکایی و اروپایی بوده و موفقیت به دست آمده دردستیابی به این دانش زمینه‌ساز تولید سایر فرآورده‌های نوترکیب در کشور خواهد شد.

مجید طبسی با اشاره به اینکه 30 درصد نیاز این دارو در کشور به عهده سامان داروی هشتم گذاشته شده است، افزود: تسکین درد در مفاصل، اصلاح محدودیت حرکت و افزایش سطح سرمی فاکتور هشت در بیماران مصرف کننده سافاکتو از جمله موفقیت های این دارو بوده است.

وی تعداد بیماران هموفیلی نوع A و B که وارد طرح مطالعاتی دارو شدند را 21 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد بیمار به دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اهواز، شیراز، مشهد، تهران، اصفهان و گلستان معرفی شدند و نتایج داده ها به صورت مرتب جمع آوری شد تا تاثیر دارو در چند نوبت بررسی شود.

خاطر نشان می شود این شرکت از شرکت‌های هلدینگ داروسازی ثامن است که با هدف تحقیق بر روی تولید فرآورده‌های نو‌ترکیب دارویی فاکتور هشت و تامین نیازهای دارویی کشور از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.