مشهد؛

داوطلبان سلامت الگویی نمونه در ارائه مراقبت های اولیه سلامت در جامعه

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: داوطلبان سلامت ارائه دهنده الگویی نمونه از مراقبت های اولیه سلامت در جامعه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ناصر کلانتری در همایش تجلیل از داوطلبان سلامت که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد با بیان اینکه در این همایش با پیاده سازی طرح داوطلبان سلامت قدمی مهم در ارتقاء سلامت کشور برداشته می شود، گفت: در مسیر ارائه خدمات سلامت به جامعه، الگویی به عنوان مراقبت های اولیه سلامت تعریف شده است که وظیفه اصلی آن تامین عدالت اجتماعی است.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مورد اهمیت  و  نقش داوطلبان سلامت اضافه کرد: یکی دیگر از اصول مهم هماهنگی و همکاری های بین بخشی، مشارکت مردم یا به نوعی مداخله مردم از طریق داوطلبان سلامت در سیستم سلامت کشور است.

مدير توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این همایش اظهار داشت: با تغییر الگوی بیماریها و تغییرات جمعیتی نقش دو گروه بهورز وداوطلب سلامت، سنگین تر می شود و ما باید از این دو گروه مراقبت کنیم و خدمات آنها را ارتقاء دهیم.

دکتر محمدحسن درخشان هم با برجسته دانستن نقش خیران در ارئه خدمات سلامت به جامعه ابراز داشت : این دو گروه در اعلاترین درجه سلامت یعنی پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه کار کرده و خدمات ایشان خدمات ارزشمندی است.

مدير توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در مراسم کشوری تجليل از داوطلبان سلامت، 3تن ازداوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

درخشان ادامه داد: سرکار خانم صديقه زينلي از شهرستان کاشمر وخانم سميرا رزم آرا به عنوان دو داوطلب نمونه سلامت معرفی شدند که با اهدای لوح ا زآنها تجلیل و قدرانی شد.

مدير توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد از یکی از خیرین سلامت استان خراسان رضوی با نام  آقاي ملک فخرا را تجلیل و قدرانی کرد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم دکتر ملک افضلی، دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکتهای اجتماعی در حوزه خیرین ، داوطلبان و مربیان نمونه کشوری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حضور داشتند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: مشهد ، سلامت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.