رزیدنت سال سوم عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گلایه از اینکه در راس مشکلات دستیاری، مسائل رفاهی بیش از پیش موجب رنجش رزیدنت‌ها است، گفت: رزیدنت پیش از آنکه یک پزشک باشد، انسان است و این مهم زندگی همکاران را تحت الشعاع قرار داده است.

دکتر زهرا دوستی  رزیدنت سال سوم عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ازدیاد مشکلات آموزشی در گروه‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور به عنوان دومین مسئله، خاطرنشان کرد: اگر چه به لطف مسئولین، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سمت اصلاح امور آموزشی و پژوهشی پیش می‌رود، اما برخی مسائل به سیاست گذاری‌های کلان وزارت بهداشت باز می‌گردد که بیشتر در امور رفاهی نمود می‌یابد.  

وی ادامه داد: یک رزیدنت متاهل، خانواده خود را از شهرستان به تهران برای ادامه تحصیل می آورد، اما از آن جایی که خوابگاه به رزیدنت‌ها تعلق نمی‌گیرد، اولین نگرانی را برای وی ایجاد می کند.

مشاور دستیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه مواردی از جمله خوراک، پوشاک، تهیه مسکن، مخارج تحصیل فرزندان و غیره باید توسط رزیدنت برای خانواده آن ها تامین شود، ابراز داشت: با حقوق مصوب یک میلیون و 50 هزار تومان چگونه تامین این هزینه ها ممکن است؟

وی با انتقاد از این که متاسفانه رزیدنت حق کار در بیرون برای تامین معیشت خانواده خود را ندارند و از طرف وزارت بهداشت غیرقانونی است، اظهارداشت: این در حالی است که باید مبلغی را هم به عنوان حق بیمه مسئولیت به صورت سالیانه بپردازد تا در صورت شکایت بیمار و یا همراه وی، بتواند از خود دفاع کند و تمام این موارد موجب می شود تا کاری اضافه بر کشیک بیمارستان محل خدمت را با تمام خطرات پیش رو انجام دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار