مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با رسوم سنتی شب یلدا، جشن عیدانه یلدا در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاجر جمادیه افزود: جشن شب یلدا یک فرصت مناسب برای پیوند کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم قدیمی و سنتی است که متاسفانه در حال حاضر گرایش کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای به حدی افزایش یافته که فرصتی برای توجه به آداب و مراسم سنتی وجود ندارد که هدف اصلی برگزاری این مراسم پیوند دادن زمان‌های گذشته به زمان حال و در واقع نوشدن از آداب‌های قدیمی است.

وی گفت: جشن عیدانه یلدا به همت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل و در مراکز این کانون برگزار می‌شود که برپایی کرسی،‌ استفاده از میوه‌های زمستانی، قصه‌گویی،‌ فال حافظ و مشاعره از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این جشن است که نسل جدید بتوانند با این رسوم آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: این جشن در سطح استان اردبیل روز 30 آذرماه برگزار می‌شود که سعی داریم این آداب و رسوم بسیار زیبا و قدیمی را حداقل به صورت نمادین به کودکان و نوجوانان نشان دهیم تا در زندگی آینده خود با مفهموم بیگا‌نه‌ای از مراسم یلدا مواجه نشوند و بتوانند چگونگی برگزاری صحیح این جشن را به فرزندان خود آموزش دهند.

جمادیه با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل،‌تصریح کرد: متاسفانه اثربخشی مناسبی در رابطه با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان اردبیل و دستگاه‌های مرتبط وجود ندارد که در قدم اول سعی می‌کنیم تعامل و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان‌های و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل افزایش یابد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزایش اعزام کتابخانه‌های سیار به همراه مربی به مناطق محروم و روستاهای استان اردبیل است تا کودکان و نوجوانان روستایی نیز بتوانند از این فعالیت‌های بهره مند شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، برگزاری ، جشن ، شب ، یلدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.