توصیه‌های امنیتی و به‌ کارگیری آن‌ها می‌تواند خطرات برخی حملات سایبری به سازمان‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امنیت سایبری، یکی از ارکان مهم شرکت‌های نوپای فناوری است. شرکت مخابراتی آمریکایی سنچری لینک و شرکت رسانه‌ای آمریکایی فوربز، با همکاری یکدیگر، توصیه‌های امنیتی را برای صاحبان شرکت‌ها، درباره‌ی تهدیدات سایبری سال 2016، منتشر کردند.

توصیه‌های امنیتی درباره‌ی تهدیدات سال 2016

این گزارش نشان می‌دهد، 46 درصد از حملات، به دلیل سهل‌انگاری کارمندان بوده است. در ذیل نگاهی به این توصیه‌ها می‌اندازیم:

1. حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS)

این گزارش اعلام می‌کند، یکی از وبگاه‌هایی که از طریق آن، هکرها این حملات را به راه می‌اندازند، یوتیوب است. استفاده از Anti-DDOS برای مقابله با حملات اختلال سرویس توزیع‌شده، توصیه می‌شود.

2. حملات فیشینگ

در گزارش یادشده، آمده است به دلیل ارسال ایمیل‌های جعلی و قرار دادن لینک‌های حاوی بدافزار، باید قبل از کلیک روی هر ایمیل، بسیار مراقب بود.

3. به‌روزرسانی نکردن

بسیاری از سازمان‌ها، مرورگرها، برنامه‌های کاربردی و ... را به‌روزرسانی نمی‌کنند و همین امر موجب نفوذ هکرها از طریق باج افزار، جاسوس‌افزار، روت کیت و سایر بدافزارها می‌شود. این گزارش بیان می‌کند، با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای ادوبی، مایکروسافت، اوراکل و Open SSL می‌توان از 85 درصد حملات قابل‌پیشگیری، جلوگیری کرد.

4. اشتباهات کارمندان

از جمله این اشتباهات، استفاده از اینترنت تلفن همراه در محل کار، کلیک روی ایمیل‌های ناشناس و قرار دادن رمز عبور در اختیار دیگران است. آموزش‌های اجباری امنیت سایبری برای کارمندان، می‌تواند این خطرها را کاهش دهد. یکی دیگر از توصیه‌های این گزارش، حفاظت از داده‌هایی است که هویت کاربر را بیشتر نشان می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.