مشهد؛

شورای نگهبان چشم بیدار نظام اسلامی است

آیت الله باغانی، نامزد انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی، با تاکید بر جایگاه شورای نگهبان بعنوان چشم بیدار نظام اسلامی، خواستار ممانعت این شورا از نفوذ افراد زاویه دار با رهبری به مجلس خبرگان شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله اصغر باغانی که صبح امروز برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری مشهد آمده بود وجه تمایز پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تلاش بیشتر دشمن برای تضعیف رهبری بعنوان استوانه نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن و ایادی دشمن درصدد تضعیف این استوانه و نفوذ در آن هستند که باید با نظارت هیات های ناظر و در راس آن شورای نگهبان که چشم بیدار نظام اسلامی است نگذارند زمینه نفوذ در ستون و عمود خیمه نظام اسلامی که ولایت فقیه است ایجاد شود.

وی در پاسخ به جدیت خطر نفوذ جریانهای زاویه دار با رهبری به مجلس خبرگان رهبری گفت: مگر می شود کسی با ولایت زاویه داشته باشد و به مجلس خبرگان راه پیدا کند؟

بازمانده واقعه هفتم تیر سال 60 راهکار مقابله با نفوذ جریانهای زاویه دار با رهبری را مراقبت شورای نگهبان دانست و تاکید کرد: افرادی که با رهبری نظام زاویه داشته باشند واجد صلاحیت حضور در مجلس خبرگان نیستند و باید توسط شواری نگهبان رد صلاحیت شوند.

آیت الله باغانی در تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: از آنجا که مجلس خبرگان به رهبری نظام منسوب و به مجلس خبرگان رهبری معروف است، خبرگانی که در این مجلس هستند برای تقویت و تبیین شرایط رهبری 2 جلسه در سال برگزار می کنند تا نسبت به بقای شرایط لازم رهبری یا عدم وجود شرایط که در فصل هشتم قانون اساسی آمده است، تصمیم گیری کنند.

وی افزود: وظیفه خبرگان رهبری تطبیق شرایط مندرج در قانون اساسی با رهبری است و به این دلیل و بخاطر جایگاهی که رهبری دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده اسبق مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد واجد شرایط حضور در خبرگان رهبری باید حضوری فعالانه در این انتخابات داشته باشند، بر مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخاب افراد واجد شرایط سبب می شود مجلس خبرگان از قوت بالایی در انجام وظیفه خطیر خود برخوردار باشد.

آیت الله باغانی در تبیین این مساله که مجلس خبرگان نماد مردمسالاری دینی نظام است، گفت: وقتی رهبری نظام با انتخابات و از طریق انتخاب خبرگان برگزیده می شود، به این معنی است که جایگاه رهبری در نظام اسلامی یک مقام موروثی و تحمیلی نیست و مقام معظم رهبری که عالی ترین مقام نظام است باید توسط مردم انتخاب شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.