داستان نمایش «چهار سال پیش ساعت 11 شب» فقط در یک کلمه خلاصه می‌شود و نهان‌ها را آشکار می‌سازد.

داوود نامور، کارگردان نمایش «چهار سال پیش ساعت 11 شب» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد زن و شوهری است که در یک خانه‌ای زندگی می‌کنند که قطع تلفن، گم شدن یخچال و حبس شدن در یک اتاق تمام افکارشان را به هم می‌ریزد از طرفی مرد خانواده مدام در حال حل جدول و پیدا کردن یک سهمیه سه‌حرفی است که در انتها همان کلمه مفهوم تمام این سردرگمی‌ها را برای مخاطب آشکار می‌سازد.
 
وی در خصوص گروه نمایشی این اثر بیان کرد: در این نمایش دو گروه به ایفای نقش می‌پردازند زیرا که می‌خواهم تفاوت بازی‌ها را در یک نقش واحد به همراه تماشاگران شاهد باشم. همچنین از طرفی ما این تفاوت‌ها را در زندگی خودمان شاهد هستیم و این عمل باعث همراهی و همدردی بیشتری با مخاطب می‌شود.
 
نامور با اشاره به پیام نمایش عنوان کرد: در بطن اثر ما شاهد پیام و دیالوگ‌هایی خواهیم بود که صحبتی دال بر لذت بردن از زندگی دارد‌، زیرا ممکن است به هر دلیلی روزی این اتفاق برای ما انسان‌ها بیفتد و زندگیمان رو به جهتی بدون برگشت برود.
 
نامور در رابطه با تعویض و تفکیک بازیگران در دو گروه متفاوت گفت: این عمل تأثیر خوبی خواهد داشت حتی اگر وقت بیشتری داشتم در پنج گروه مختلف با رده‌های سنی گوناگون این نمایش را روی صحنه می‌بردم تا داستان را با آن روند در معرض دید مخاطبان قرار دهم.
 
وی در خصوص شیوه اجرایی نمایش مطرح کرد: بازی‌ها و اجرا رئالیستی است، اما بخاطر دیالوگ‌ها و استفاده از ابزاری که پوچ‌گرایی را نشان می‌دهد صحنه را واقعی جلوه نمی‌دهد و مخاطب یک اتاق با رنگی سفید به همراه نورهای آبی و قرمز را می‌بیند که داخل آن به نوعی رویایی زندگی می‌کنند.
 
نامور در خصوص تماشاخانه بازیگاه بیان کرد: از آنجایی که مسئول این تماشاخانه هستم و دغدغه‌ مالی برای تمرین و اجرا نداشتم همین تماشاخانه را انتخاب کردم از طرفی هم در این مدت اخیر «بازیگاه» شاهد اجرای نمایش موفقی بوده است.
 
گفتنی است، نمایش «چهار سال پیش ساعت 11 شب» به کارگردانی داوود نامور و نویسندگی محمدعلی سلیمان‌تاش از یک الی 18 دی ماه ساعت 19:30 در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه می‌رود.
 
از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران بهزاد خداویسی، نسرین نکیسا، فرشاد مجرب، مهرنوش دارا اشاره کرد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار