یک مرد اهل سیدنی به جرم خود در خصوص تأمین بودجه گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، "عمرجان آذری،" یک مرد استرالیایی اهل سیدنی که سپتامبر سال گذشته (شهریور 93) میلادی بازداشت شده بود، جرم خود را در خصوص فراهم کردن بودجه برای گروه تروریستی داعش پذیرفت. 

وکیلِ "عمرجان آذری" امروز اعلام کرد این جوان 22 ساله پیشتر اتهام گناهکار بودن و همکاری با گروه تروریستی داعش را رد کرده بود؛ اما پس از شهادت یکی از همکارانش در دادگاه، مجبور شد جرم خود را بپذیرد.

وی در دادگاه علیه آذری شهادت داد که مبلغ 9 هزار دلار به او داده بود تا آن را برای گروه تروریستی داعش ارسال کند. بر اساس شهادت وی، آذری از او خواسته بود این مبلغ را به حساب یک نفر در پاکستان واریز کند؛ اما مادرش پول را در جیبش یافت و این مسئله او را وحشت زده کرد. شش هفته بعد در سپتامبر 2014، پلیس، خانه "آذری" را تفتیش و وی را بازداشت کرد. این شاهد نیز در دادگاه علیه آذری شهادت داد.

بنا بر اظهارات این شاهد، "آذری" به وی گفته بود این پول را برای کمک به مردم پاکستان و اعزام آنها برای همکاری با داعش در سوریه اختصاص داده است. وی در ادامه گفت: آذری و یک مرد دیگر به نام "ابراهیم" حتی با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند.

قرار است حکم آذری، ماه ژانویه سال 2016 میلادی (حدود یک ماه آینده) اعلام شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار