ژیان خودروی فرانسوی کوچک و ارزان قیمتی بود که تولید آن از اواخر دهه ۱۳۴۰ در ایران آغاز شد

به گزارش خبرنگاراخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیتروئن ژیان توسط فرانسوی‌ها و در جریان رقابت با فولکس واگن آلمان ساخته شد. تولید ژیان در اروپا از دهه ۳۰ میلادی آغاز و تولید ‌مدل‌های ارتقاء یافته آن سرانجام در سال ۱۹۹۹ میلادی متوقف شد. ژیان خودروی کوچکی بود که متناسب با ترددهای درون شهری و برای تامین نیاز یک خانواده کم جمعیت با حداقل قیمت و هزینه نگهداری طراحی شده بود. محبوبیت زیاد این خودرو به دلیل قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن بود.

این خودرو به نوعی رقیب "پیکان” تولیدی در شرکت ایران خودرو بود. البته ژیان کوچک‌تر از پیکان بوده و به دلیل حجم موتور پایین‌تر، قیمت کمتری نیز نسبت به پیکان داشت. در اوایل تولید این خودروها در ایران، پیکان به قیمت حدود ۱۷ هزار تومان و ژیان به قیمت حدود ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.



زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر




زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر



زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر



زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر




زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر


زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر



زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر



زیان یاردیرینه وقدیمی دردنیا+تصاویر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
یادش بخیر چه بخاری داغی داشت باهاش میشد رفت قطب جنوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۴
تنها ماشینی بود که هر کاریش میکردی چپ نمیکرد. سقفش سبک بود و موتورش هم توی ارتفاع کم بود و اصلا چپ نمیکرد . عجب چیزی بود برای زمان خودش