در آستانه آغاز نام نویسی داوطلبان حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان فسا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این بیانیه  در 3 بند منتشر شده  است. در بند یک آمده است:

۱-هر دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در شرایطی برگزار می شود که منطقه خاورمیانه و بویژه عراق ، سوریه ویمن در آتش رشد بنیادگرایی وافراطی گری گروههای تکفیری ، قرار داشته وجنایات این گروهها که مورد حمایت برخی قدرتهای منطقه وفرامنطقه قراردارند موجب گردیده تا تصویری غیر واقعی وخشن از مذهب در سطح افکار عمومی در دنیا عرضه وقرائتی از اسلام منهای عقلانیت ومنهای اخلاق صادر ومنتشر گردد. این هجمه آشکارعلیه مبانی دینی که پیامبرش "اسوه حسنه "وبرانگیخته شده براساس" مبانی عظیم اخلاقی "بوده واصحاب ویاران وخاندان او در طول حیات طیبه خود ، منادی ایمان مبتنی بر اخلاق گردیده اند به منظور ناکارآمد نشان دادن حاکمیت ارزشهای اسلامی در عرصه اجتماعی طراحی شده واسلام هراسی را در جهان کنونی منتشر می کند .

به نظر می رسد یگانه راه مقابله با این هجوم ناجوانمردانه ، بازگشت به مبانی ارزشی واخلاق مدار   دینی در قالب اسلام ناب محمدی(ص)است که در دوران حاضر اصول وبنیادهای آن توسط پیر جماران امام خمینی (ره)بیان ودر قامت  جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسید .

هردو رکن تشکیل دهنده نظام مذکور -هم اسلامیت وهم جمهوریت به مثابه عاملی جهت مقابله با تفکر بنیادگرایی واسلام هراسی بوده وانتخابات مجلسین در اسفند ماه جاری موجب تقویت هر دو رکن یاد شده ودر این مقطع حساس بر هیچ کس پوشیده نیست ومقدمه این واجب قانونمداری وفصل الخطاب قرار دادن قانون در همه مراحل برگزاری انتخابات است امید می رود با عنایت به این حساسیت ودر جهت فراهم آوردن شرایط حضور حداکثر مردم وصیانت از آراء مردم که به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس می باشد ارکان برگزار کننده انتخابات اعم از هیئت های محترم اجرایی ، نظارت، بازرسان، وبا تمکین وتاسی به قانون در مراحل مختلف بر روی صلاحیت داوطلبان ، روند تبلیغات وحسن برگزاری انتخابات انگیزه های فردی وجمعی را جهت مشارکت گسترده در پای صندوق های رای فراهم آوردند.

در بند دو  بیانیه شورای اصلاح طلبان فسا تاکید شده :
"اصلاح طلبان شهرستان فسا نیز در انطباق با سیاستهای کلی نظام  در ایفاء نقش مثبت وموثر در شرایط پیش   ودر همین راستا  به نقد کارنامه ۱۲ ساله اخیر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی ومرزبندی با آن، از کلیه اشخاص دارای شرایط لازم وکافی جهت نام نویسی درهر دو انتخابات دعوت به عمل می آورد .

بدیهی است این مجموعه در عرصه معرفی نامزدهای خود در هر دو انتخابات تا پس از پایان فرآیند بررسی صلاحیت  ها واز طریق بیانیه اظهار نظر نموده وافکار عمومی را از جمع بندی نهایی خود باخبر خواهد ساخت .   مجموعه سیاسی اصلاح طلبان، با عنایت به ضرورت تغییر در عرصه کرسی نمایندگی شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی وهمگانی شدن درک این ضرورت، همه جریانات تحول خواه را دعوت به همکاری به منظور تحقق  این  مطلوب می نماید.

در بند پایانی این بیانیه هم  از تحولات سیاسی در بخش های شهرستان فسا تقدیر شده و آمده است "در هفته های اخیر ، شاهد تحولات وتغییرات مبارکی در سازمان اداری شهرستان بوده ایم انتصاب دو بخشدار از جنس تدبیر وامید در راستای هماهنگی بیشتر میان مسئولین اجرایی و در جهت تحقق وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم ، این تغییرات ضروری به نظر می رسید. 

گرچه برخی   این تغییرات را در جهت خلاف منافع شخصی خود می بینند آن را برنتافته و به واکنش های غیر منطقی دست می زننداما به استناد اصل تفکیک قوا ، مجریان انتخابات نمی توانند منصوب کاندیداها باشند و رعایت این اصل امید به برگزاری انتخاباتی سالم را به جامعه نوید داده و میل به مشارکت را افزایش می دهد.  

 بایست بپذیریم که هر دولتی این حق واجازه را دارد که کارگزاران خود را از میان مدیران معتقد  وپایبند به شعار واهداف خود برگزیده ودر طول همه دولتها پس از انقلاب این موضوع امری عادی وپذیرفته شده به حساب می آمده است. "

در پایان شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان فسا با تبریک  به بخشداران منصوب بخش های شده وقره بلاغ و شیبکوه از وزیر کشور و معاونت سیاسی وزیر ، استاندار فارس ومعاونت سیاسی استانداری و فرماندار شهرستان فسا ، اشخاص و جریاناتی که برای  تحقق این تغییرات  اقدام کرده اند تشکر کرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.