این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی اوقات عمل ما نشان می‌دهد، اعتقادی که باید به حضور حضرت داشته باشیم، نداریم، گفت: ارتکاب گناه به این معنا است که هنوز اعتقادی به حضور حضرت نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با بیان اینکه ربیع‌الاول ماه ولایت است، بیان کرد: رسالت و ولایت در کنار یکدیگر است، به عنوان مثال ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) در این ماه قرار گرفته است که می‌توان بیان کرد ولادت این دو بزرگوار در کنار یکدیگر دارای حکمت و فلسفه بوده و نشاندهنده این است که ولایت و رسالت در کنار یکدیگر هستند.

وی با اشاره به  اینکه اکنون در دوران غیبت کبری قرار داریم،بیان کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) باید فعالیت‌ها و اعمال مورد پسند حضرت ولیعصر(عج) را انجام دهیم، نباید در تبلیغات و رساندن مطالب آگاهی‌بخش به مردم کوتاهی کنیم و باید همواره به مردم آگاهی دهیم.

این مرجع تقلید گفت: همیشه اعتقادات بشر وابسته به محسوسات است و ابلاغ پیام وابسته به حواس باطنی که در حوزه چشم و گوش نیست، مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی اوقات عمل ما نشان می‌دهد، اعتقادی که باید به حضور حضرت داشته باشیم، نداریم،گفت: ارتکاب گناه به این معنا است که هنوز اعتقادی به حضور حضرت نداریم.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: یکی از اصحاب از امام صادق(ع) سئوال کرد، اگر امام زمان(عج) ظهور کند، چگونه می‌تواند در یک مکان قرار گیرد و مردم جهان را نسبت به مسائل آگاه کند، که حضرت در پاسخ بیان کردند امام هر کس را اراده کند، صدا و پیام ایشان را می‌شنود.

وی گفت: باید بتوانیم آثار و علایم مختص وجود مبارک امام زمان(عج) را در جامعه بیان کرده و مردم را به سوی این امام بزرگوار دعوت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به رشته‌ها و موسسات مختلف در حوزه مهدویت، بیان کرد: باید این بخش‌ها در قالب یک مجموعه جمع شوند تا تکرار و موازی‌کاری وجود نداشته باشد و هر کسی در رشته‌ای خاص وارد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد باید برنامه‌ها دسته‌بندی شود و فعالیت‌ها به دور از تکرار و موازی‌کاری انجام شود تا در آینده‌ای نزدیک ره‌توشه خوبی دریافت کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، ارتکاب ، گناه ، اعتقاد ، نداشتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.