فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان از مواجه شدن نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی قمیشلو در اوایل هفته جاری با سه شکارچی متخلف در ارتفاعات این پارک خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مرتضی جمشیدیان ،فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در خصوص دستگیری شکارچی کل وحشی قمیشلو گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با شکارچیان وارد عمل شدند اما متخلفین با مشاهده مامورین متواری شدند.

گفتنی است در جریان این تعقیب و گریز در کوه یک نفر از شکارچیان متخلف توسط محیط بانان دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند.

وی در ادامه افزود: از این متخلف، لاشه یک کل وحشی کشف و ضبط و متهم جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

جمشیدیان با بیان اینکه شکارچی متخلف تاکنون هویت همدستان فراری خود را فاش نکرده است خاطر نشان کرد: متهم با دستور مقام قضایی همچنان در زندان بسر می برد.

وی در خصوص نرخ جدید بهای جانوران وحشی و ضرر و زیان وارده به محیط زیست گفت: جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در پایان از محاکمه شدن متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در محدوده پارک ملی خبر داد و گفت: متهم بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.