مشهد؛

بصیرت مدرس در دشمن شناسی باید معیار عملکرد مجلس باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر بصیرت مدرس بر دشمن شناسی و زمان شناسی او، گرامیداشت سالگرد شهید مدرس را بهانه‌ای برای مرور عملکرد مجلسیان و مسئولان نظام توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در کاشمر با بیان اینکه آنهایی که با وجودشان به بصیرت می‌رسند و دشمن را به موقع می‌شناسند و زمان‌شناس هستند، همان‌هایی بوده که به خوبی عالم محضر خدا بودن را باور دارند، گفت: تا زمانی که به این باور نرسیده‌ایم و از دوربین‌های مخفی که در بخش‌های مختلف جامعه نصب شده بترسیم، نمی‌توانیم به این جایگاه دست یابیم، اما شهید مدرس و امام راحل به خوبی با درک اینکه عالم محضر خداست به خوبی در این راه قدم برداشتند.

محمدرضا باهنر افزود: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در قرن 20، اسلام منزوی شده را به یک اسلام مترقی، شاد، با نشاط و پرطرفدار تبدیل کرد و سالگردش بهانه‌ای برای مرور عملکرد مجلسیان و مسئولان نظام است.

وی گفت: تطبیق دادن رفتارها با رفتار اولیای دین و کسانی که راهبر، رهبر و الگوی ما بوده باید مورد توجه عموم قرار گیرد، به همین منظور باید تلاش کرد تا از این مراسم‌ها چیزی به اندوخته و علم خود اضافه کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله معروف شهید مدرس «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست»، افزود: این جمله به یاد ماندنی پایه، اساس و اصول اساسی انقلاب شد و حضرت امام راحل نیز با تأثیرپذیری از این تفکر نهضت عظیم اسلام و انقلاب اسلامی را راهبری کردند.

باهنر با تأکید بر اینکه امام(ره) اهل مدارا نبود و در طول عمرشان در هیچ جایی غیر خدا ترسی نداشتند، گفت: اگر انسان به این مقام برسد می‌تواند همه دنیا را دچار دگرگونی و زلزله کند، این در حالی بود که امام راحل با بهره‌گیری از تفکر شهید مدرس به خوبی توانست دشمنان را بترساند و دوستان را امیدوار کند.

وی با اشاره به اینکه تفکرات شهید مدرس همان تفکراتی بوده که از اسلام ناب گرفته شده است، افزود: مدرس با وجود اینکه یک عالم و روحانی دربند و درگیر با رژیم قلدر بود سکوت نکرد و از منافع کشور و ملت دفاع می‌کرد و همواره به دنبال تبیین اسلام ناب بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که حضرت امام در آذرماه 58 دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را دادند خبری از جنگ نبود، تصریح کرد: اگرچه خبری از جنگ نظامی و درگیری نبود اما حضرت امام(ره) با عمق بصیرت، دوراندیشی و ذکاوتی که داشتند فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و امروز این بسیج به یک بازوی توانمند، آموزش دیده مقتدر و همراه با امت تبدیل شده که پیام آور مهربانی و عشق به انسان‌ها است.

باهنر افزود: امروز بسیج و تفکر بسیجی به امید جهان اسلام تبدیل شده است و شاهد تشکیل آن در عراق، لبنان و یمن هستیم، اینکه در سایه رشد تفکر، فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی می‌توانیم بدرخشیم و دامنه‌های روشنایی اوج بگیرد از دیگر تأثیرات تشکیل بسیج است.

وی در ادامه به موضوع برگزاری انتخابات در پایان سال به عنوان یک مسئله مهم در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما روی مسئله انتخابات حساسیت بالایی وجود دارد و این مهم با گوشت، پوست و استخوان مردم عجین شده است، درنتیجه انتخابات سرنوشت تأثیرگذاری در زندگی و جامعه دارد.

باهنر با بیان اینکه تاکنون به طور متوسط سالانه یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر با یکدیگر متفاوت است، به طوری که در عمق‌خانه‌ها، فرهنگ بچه‌ها، اجتماع و روابط خارجی و قیمت‌ها تأثیرگذار است و این مهم در دوران ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به طور ملموس متمایز بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران باورشان این است که سرنوشت آنها با حضور و مشارکت در انتخابات ارتباط مستقیم دارد، گفت: در گذشته شش ماه قبل از انتخابات شاهد پیش لرزه، در ادامه شاهد لرزه و سپس پس لرزه آن بودیم این روند انتخابات به هیچ عنوان به مصلحت کشور نیست و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده انتخابات به صورت دو تایی با هم تجمیع شد به طوری که اسفندماه امسال شاهد برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه منطبق شدن انتخابات به صورت دوتایی با یکدیگر منافع خوبی به دنبال دارد اما اشکالاتی نیز در آن وجود دارد، بیان کرد: در انتخابات گذشته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با شورای اسلامی منجر به این شد که انتخابات شورای اسلامی شهر تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و به حاشیه رفت.

وی ادامه داد: در کشور ما یک جاهایی غفلت سبب شد که ترکیب شوراها در برخی مناطق کشور خوب نشود.

باهنر با بیان اینکه در انتخابات اسفندماه امسال، شاهد دو کارکرد مهم و مجزا از دو انتخابات هستیم تصریح کرد: مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه و مجلس شورای اسلامی تصویب کننده طرح‌ها و لوایح در بخش‌های مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران منشأ مجاهدت و دفاع از اسلام ناب است و با عملکرد مثبتی که تاکنون داشته توانسته کشور را به یک جزیره باثبات در منطقه تبدیل کند، گفت: در این راستا در هر کجا بتوانیم کمک خواهیم کرد تا ثبات را به جهان اسلام برگردانیم و از هیچ کمکی برای ریشه کن کردن غده سرطانی اسلام دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.