اين تور در سه سطح استانی، ملی و بين المللی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: رالی تور كویر نوردی در استان سمنان بر اساس انعقاد تفاهم نامه استانداری سمنان با بخش خصوصی برگزار می‌شود.

حسین خواجه‌بیدختیبا بیان اینكه این تور در سه سطح استانی، ملی و بین المللی برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول این تور در سطح استانی در هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی گفت: این مرحله به میمنت تقارن میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبران صلح و رحمت از سوم تا چهارم دی ماه امسال به مسافت حداکثر 600 کیلومتر در سطح استان سمنان با عنوان کاروان امید و نشاط برگزار می‌شود.

بیدختی افزود: بر اساس این تفاهم نامه همكاری، مرحله دوم در سطح ملی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت پنج روز از مبدا شهر سمنان و حاشیه استان‌های کویری به مقصد جنوب ایران و با مشارکت یکی از مناطق آزاد و دستگاه‌های مربوطه با عنوان کاروان همدلی و همزبانی اجرا می‌شود.

وی گفت: مرحله بین المللی این رالی نیز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت ماه سال آینده به صورت بین المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از مبداء و مقصد استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می‌شود.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هدف از برگزاری این رالی را نمایش اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیم امید و نشاط، همدلی و همزبانی، صلح و دوستی در عرصه ملی و بین المللی و معرفی جاذبه ها و مناطق گردشگری کویر ایران عنوان كرد.

استان سمنان در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب كاسته و به دشت كویر ختم می شود.

همجواری با رشته كوه‌های البرز و زمین‌های هموار كویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است بطوری كه قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشك، نواحی مركزی، معتدل ، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشك و قسمت شمالی استان نسبتاً سرد است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.