نجات جامعه در گرو امر به معروف

فلسفه‌ی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور مردم جزئی از زندگی اجتماعی انسان‌ها است.

حجت الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اجتماعی بودن و نحوه‌ی زندگی انسان‌ها باعث می‌شود که افکار، گفتار و کردارشان بر دیگران اثر  داشته باشد. در واقع جامعه‌ی انسانی ضمن این که از تک تک افراد تشکیل شده، اما در مجموع یک حقیقت واحد را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بنابراین تمام حرکات ما در جامعه بر رفتار دیگر افراد و حتی بر انسان‌هایی که در آینده متولد می‌شوند اثر خواهد گذاشت.

رحمانی تصریح کرد: با یک نگاه متوجه می‌شویم که هر کدام از ما نسبت به خود و دیگران مسئولیت داریم، حال اگر یکی از افراد جامعه شروع به رفتارهای اشتباه و ناشایستی کند که برای خود یا دیگران آسیب زا باشد، بر همه‌ی افراد لازم است او را از کار اشتباه باز دارند.

وی بیان کرد: اگر رفتاری اشتباه شخصی باعث آسیب به خودش شود بر ما واجب است از باب انسان دوستی و با روش‌های مناسب او را نسبت به رفتار اشتباهش آگاه کنیم  تا حد ممکن راه درست را به وی نشان دهیم.

این کارشناس مذهبی در پایان  گفت: پیامبر اکرم (ص) جاممعه‌ی را به گروهی که سوار کشتی  هستند تشبیه فرموده‌اند که هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که من فقط محل نشستن خود را سوراخ کردم و کاری به دیگران ندارم زیرا با آسیب دیدن هر نقطه از کشتی، آب وارد آن شده و همه را از بین خواهد برد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
الان که امربه معروف ونهی ازمنکرشده به من چه؟به توچه؟

نیاز کارفرهنگی عظیمی داره!
یه روز یه آقایی باظاهرمذهبی داخل ایستگاه مترو به یه خانم خیلی بی حجاب گفت خواهرم یه مقدارحجاب تون رو رعایت کنید درشأن خانم محترمی مثل شما نیست این حجاب، بعدزنه باصدای بلند گفت خفه شو مرتیکه هیز غلط میکنی به من نگاه میکنی و...
خلاصه اون بنده خداضایع شدوسریع محل وترک کرد اما مردم در صحنه هزارتاتهمت بهش زدن ودخترروتحسین کردن
اوضاع جامعه توسط تحریف ماهواره هاورواج فرهنگ غرب خیلی بهم ریخته یک کارفرهنگی عظیم وگسترده درسطح حرفه ای لازمه تافتنه دشمن خنثی بشه.
آخرین اخبار