از نامزد خود سوال بپرسید

یکی از راه‌های انجام یک انتخاب صحیح، پرسش سوال‌های اساسی در مورد زندگی مشترک آینده از طرف مقابل است.

ابراهیم غفاری حق روانشناس خانواده در گفتگو  با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: دوران نامزدی بهترین زمان برای آشنایی طرفین بوده و باید تمامی نکات مثبت و منفی که در نظر اول ساده‌ به نظر می‌آید و با را دقت بررسی شرایط مختلف فرد، در مورد او تصمیم گیری شود.

وی در ادامه گفت: سوال‌های خود را از طرف مقابل با دقت بپرسید و هرگز ناراحتی و خجالت را بهانه عدم این کار قرار ندهید زیرا باعث عدم تصمیم گیری صحیح خواهد شد.

غفاری حق افزود: عده‌ای از جوانان سوال‌هایی از جمله ماه تولد، غذا، رنگ یا گل مورد علاقه و پرسش‌هایی از این دست را از طرف مقابل خود کرده و همین حد را برای شروع یک زندگی کافی دانسته ولی این سوالات غیر ضروری بوده و دانش جواب آن، خیلی هم در تصمیم گیری شما اثر نخواهد داشت.

این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد: سوال‌های نظیر هدف از ازدواج، تعیین شهر و زندگی برای سکونت، نظر مرد برای تحصیل و یا شاغل بودن خانم پس  از ازدواج، قدرت تصمیم گیری و میزان وابستگی به خانواده، نوع تفریح در زمان تعطیلات، میزان اعتقادات و پایبندی به مسائل مذهبی و فرهنگی از جمله پرسش‌های طرفین در دوران آشنایی و نامزدی بوده که می‌تواند تا حدی کمک به تصمیم گیری عاقلانه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار