خجالت کشیدن بیش از حد از اطرافیان باعث از دست دادن فرصت‌های زندگی می‌شود.

رقیه یار احمدی جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: انسان به طور غریزی موجودی اجتماعی بوده که نیازمند برقراری ارتباط با دیگران است ولی در بعضی افراد به دلایل متفاوت دچار عدم ارتباط با اطرافیان و در واقع خجالت از آن‌ها شده که باعث از دست دادن فرصت‌ها در زندگی این اشخاص خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل خجالت کشیدن افراد از دیگران،تفکر بیش از حد به محدودیت‌ها و ضعف‌های خود در مقابل اطرافیان است که باعث شده تا خود بر عدم توانایی خود تمرکز کرده و همین امر موجب ترس،استرس و خجالت از در مقابل دیگران قرار گرفتن می‌شود.
 
یاراحمدی تصریح کرد: مثبت‌اندیش بودن یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با خجالت بوده که هرچه شناخت از توانمدی و استعداد‌های خود بیشتر باشد،باعث افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه کاهش خجالت در مقابل دیگران خواهد شد.
 
این جامعه‌شناس خاطر نشان ساخت: به خود تلقین کنید که دیگران نیز همانند ما یک انسان با توانمندی‌های متفاوت بوده و جایی برای خجالت در مقابلشان وجود نداشته و خود را در موقعیت‌های گوناگون برای برخورد با اطرافیان قرار دهید تا این حس کم کم در فرد خجالتی از بین برود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
افراد خجالتی اونم از نوع افراطی همیشه از دیگران فرار میکنند و بنظر من آدمای منفعلی در برخورد با دیگران هستند و پیشرفتی نخواهند کرد مگر با تغییر رفتار خود.
آخرین اخبار