برای به خنده در آوردن دیگران زورکی نخندید

شوخی باید ارتباط برقرار کردن بدون غرض باشد و هیچ دلیلی ندارد که برای به خنده در اوردن دیگران به طور مرتب و زورکی بخندیم.

سارا فغانپور روانشناس در گفتگو  با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت ارتقا مهارت شوخی در افراد اظهار کرد: افراد شوخ طبع، در مقابله با رویدادهای منفی زندگی عکس العمل بهتری نشان داده و راه منطقی‌تری را برای حل مشکل پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شوخ طبعی موجب می‌شود که فرد جنبه های مثبت رویدادها را در نظر بگیرد و توانایی کاهش تهدید و استرس را در خود ایجاد کند.

فغانپور در خصوص ضرورت ارتقا مهارت شوخی در افراد افزود: افراد باید سعی کنند طاقت و ظرفیت خود را در مقابله با شوخی بالا برده و نیز با باز کردن سر شوخی با دیگران، ضمن ارتباط صمیمی‌تر، خودشان را برای پیامدهای بعد آن آماده کنند.

این روانشناس ادامه داد: پیش از مزاح کردن مطمئن شوید که شوخیتان، اهانت آمیز نباشد و لازمه آن کمی فکر کردن و سنجیدن جوانب کار است.

فغانپور در پایان گفت: با هر که قصد شوخی دارید، جنبه‌های او را نیز باید در نظر بگیرید چرا که این کار موجب می‌شود که از دلخوری‌های بعد از شوخی در امان باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
واقعا عالی بود کاملا درست بود...
آخرین اخبار