یکی از ویژگی‌های دوره جوانی عدم رضایت از چهره خود بوده که فرد سعی در تغییر آن دارد.

سمیرا ایمان‌نژاد جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: نوجوانی دوره‌ایست که فرد بیش از گذشته به ظاهر و چهره خود اهمیت داده و تقریبا هر روز نصف وقت خود را روزانه جلوی آینه و به بررسی اجزای صورتش می‌پردازد.

وی ادامه داد: نوجوان برای زیبایی چهره‌اش حاضر بوده حتی بارها جراحی زیبایی انجام داده و برای پوشاندن عیب‌های ظاهریش آرایش و به اصطلاح، خودش را امروزی و به مد روز کند تا بتواند خود را به بقیه دوستانش مقایسه و اطرافیان را جذب کند.

ایمان‌نژاد تصریح کرد: ضعف اعتماد به نفس از شایع‌ترین دلایل این حساسیت بوده و معمولا در میان دختران بیشتر دیده شده زیرا دائما در حال مقایسه خود با مدل‌های جدید از نظر ظاهری و تناسب اندام هستند و فقط برای تأیید اطرافیان و دوستانش، حتی حاضرند جراحی‌های زیبایی مکرر نیز انجام داده که بعضا هدف خاصی از آن نداشته و منجر به پشیمانی‌شان خواهد شد.

این جامعه‌شناس در پایان افزود: این رفتار تا حدی طبیعی بوده ولی پیش از آن که به یک عادت که باعث اختلال در شخصیت شود، باید کنترل‌ شده و در صورت عدم کنترل آن می‌تواند منجر به افسردگی و حتی خودکشی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار