هنگامی که شخصی از شما می‌خواهد کاری را که بر خلاف میلتان است، انجام دهید، بدون هیچ توضیح اضافه‌ای مخالفت خود را اعلام کنید.

امان ا... قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هنگامی که شخصی از شما می‌خواهد کاری را که بر خلاف میلتان است برایش انجام دهید، خیلی مختصر، بدون هیچ توضیح یا توجیه‌ای، مخالفت خود را از انجام آن اعلام کنید.

وی تصریح کرد: در مواقعی ممکن است، نتوانیم به صداقت "نه" بگویم، بنابراین می‌توانیم علاقمندی و رضایت خود را از انجام آن اعلام کنیم، اما توضیح دهیم که در حال حاضر شرایط پذیرش آن را نداریم.

قرایی مقدم با بیان این که می‌توانیم حسن نیت خود را با پیشنهاد دیگر نیز نشان دهیم، ادامه داد: با مطرح کردن پیشنهاد دیگر، می‌توانیم حسن نیت خود را نشان دهیم مثلا بگویم، در حال حاضر شرایط انجام آن را نداریم، اگر موقعیتم اجازه داد، آن را انجام خواهم داد.

این جامعه شناس در پایان گفت: "نه" گفتن، یکی از روش‌هایی است که تمامی افراد برای رعایت حق و حقوق یکدیگر به آن نیاز دارند، پس "نه" گفتن را تمرین کنیم و  برای اجرای آن خودمان را در اولویت قرار دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار