فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت : اقتدار نیروی دریایی موجب شده که حتی در آب های آزاد هم مدافع منافع ملت ایران و نظام اسلامی باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان به مناسبت هفتم اذرماه امروز مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی در مرکز اموزش شهدای دریایی سیرجان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان نقش نیروی دریایی را در حفاظت و حراست از مرزهای ابی ستود و گفت : به برکت وجود نیروهای ولایی و جوانان متعهد و با ایمان کشور ایران اقتدارش را به دنیا ثابت کرد و نیروی دریایی همچنان مدافع منافع نظام و ملت ایران در دریا است و حتی در ابهای ازاد نیز توانسته امنیت دریا را تامین کند و این به برکت رشادت دریادلانی است که با تبعیت از ولایت در پیشرفت به اهداف نظام که خودکفایی در سایه اقتدار است اهتمام ورزیده اند.

وی افزود : اگر دشمن 8 سال مارا در گیر جنگ و دفاع از خاک میهن کرد و خیال سه روزه تصرف کشور ما را داشت از ایمان ملت ما و رشادت جوانان خبر نداشت و 8 سال با تمام توان علیه ما جنگید و در نهایت با خفت و خاری شکست را پذیرفت .

امام جمعه سیرجان گفت : نیروی دریایی بعثی عراق در روزهای اول دفاع مقدس و با عملیات مروارید مدافعان میهن و دریادلان نظام اسلامی در هفتم اذر سال 59 نابود شد و ابتکار عمل عملیات دریایی به دست نیروی دریایی ارتش افتاد و شهدای ناوچه پیکان منشاء اثبات ایستادگی واقتدار نیروی دریایی تا پای جان شدند.

در ادامه مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ناخدا یکم ستاد مجید توسلی فرمانده مرکز اموزش شهدای دریایی سیرجان گفت : امروز روز نیروی دریایی را به پاس شهدای ناوچه همیشه قهرمان پیکان برگزار می کنیم که در حضور این شهدا اعتراف می کنیم اقتدار و امادگی مان در برابر هر تهدید و یا دشمنی در اوج عزت و افتخار است و بازهم با شهدا پیمان می بندیم راه انان که استقامت و عزت نظام اسلامی و تبعیت از ولایت و رهبری است ادامه دارد.

وی از مرکز اموزش دریایی سیرجان به عنوان بزگترین مرکز اموزش و امادگی جوانان در خدمت به کشور در مرزهای ابی یاد کرد و گفت : همه امکانات برای اموزش های لازم عقیدتی و نظامی در هر زمینه ای اماده است و اگر روزی به علت وابستگی از اموزش های عملیاتی و راهبردی جا مانده بودیم اما امروزه با جرات اعلام می کنیم به برکت انقلاب و نظام اسلامی اموزش های ما با قدرت عملیاتی و دفاعی و با فکر و تدبیر افسران و فرماندهان و جوانان دریایی والا و بالا است بر اقتدار و توان دفاعی افزوده است.

ناخدا توسلی امادگی نیروی دریایی در برابر دشمنان و تبعیت از فرماندهی کل قوا را از اصول کاری این نیرو دانست و گفت : راه ما راه شهدای عرصه دریااست و امروز با پیروی از شهدا ایستادگی و قتدار را اموختیم و این اقتدار موجب شده که حتی در ابهای ازاد جهان هم مدافع منافع ملت ایران و نظام اسلامی باشیم.

در این مراسم از کارکنان و ناویان و افسران دو مرکز شهدای دریایی و امادگاه ناوگان جنوب تجلیل شد و نیرو های مسلح و گردانهای نمونه از مقابل جایگاه رژه رفتند و برنامه های فرهنگی ویژه روز نیروی دریایی را برگزار کردند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.