اسپانيا از موزه سيار كودک خراسان رضوی استقبال كرد.

استقبال اسپانیا از موزه سیار خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ بنیانگذار و مدیر اولین موزه خصوصی سیار کودک، صلح و فرهنگ در ایران با اشاره به حضور اين موزه سيار در مادريد اسپانيا در ماه گذشته گفت: اين موزه با عنوان 365 روز در صلح، وابسته به موسسه بین المللی فرهنگ سازان کودکان پارس در سفر به مادريد اسپانيا به معرفي فرهنگ، تاريخ و تمدن ايران زمين پرداخت كه اجراي برنامه هاي فرهنگي توسط اين موزه سيار به شدت در اسپانيا مورد استقبال قرار گرفت.

سوسن نیک ذات افزود: موزه سیارصلح با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران زمین و معرفی فرهنگ ملل و همچنین تشکیل شبکه بین المللی حامیان صلح و فرهنگ و دوستداران موزه کودک با زبان دیپلماسی عمومی و آشنایی کودکان با فرهنگ ملل مختلف به فعاليت مي پردازد.

وي ادامه داد: آثار این موزه شامل قاشق چنگال و مجموعه عروسکی قاشق ها، آدمك ها و عروسك هایي می باشد که اولین موزه با این متریال در جهان است.

مدیر اولین موزه خصوصی سیار کودک اظهار کرد: این موزه آموزش و تعاملی علاوه بر بخش کلكسیون با ساخت عروسکهایي با قاشق و چنگال توسط بخش هنری موزه به آموزشی صلح و آثار فرهنگی تاریخی ملموس و ناملموس می پردازد.

نیک ذات گفت: به عنوان سفیر صلح با چمدان های پر از سوغاتی صلح به یکی از مدارس مادرید رفته و با هماهنگی سفارت ايران در اسپانيا و با برگزاری "نمایشگاه ایران قرارگاه صلح"، بخش هایی از تاریخ و فرهنگ ایران را کودکان روایت كرديم.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با استقبال دانش اموزان دبستاني، کودکان و آموزگاران و برخی از اولیا دانش آموزان و آموزگاران ایرانی که به نمایشگاه فوق دعوت شده بودند روبه رو شد


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.