مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی در جریان بازدید از 6 واحد تولیدی و صنعتی در شهرصنعتی ساوه به مشکلات صاحبان صنایع رسیدگی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در این بازدیدها مدیران واحدهای تولیدی مهمترین مشکلات را عدم نقدینگی و نبود بازار مصرف عنوان کردند.

یکی از این مدیران هم از بالا بودن هزینه حمل و نقل  انتقاد کرد و گفت : با توجه به مشکلات تحریم ، صادرات به راحتی انجام نمی شود و مشتری ها نیازمند ال سی های بلند مدت هستند و باید بانک ها این کار را انجام دهند.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت : ارائه تسهیلات با سود پایین به صنایع از طرح های دولت برای خروج از رکود اقتصادی است.

حاجی پور پیگیری بسته های خروج از رکود را یکی از طرح های دولت برای حمایت از صنایع عنوان کرد و ادامه داد : دو طرح اعطای وام خودرو و کالاهای با دوام در راستای حمایت از صنایع بود که نیازهای واحد های صنعتی را مرتفع کرد .

وی با اشاره به آغاز طرح عارضه یابی در استان از ابتدای آبان ، گفت : این طرح تا کنون در 1770 واحد تولیدی با 10 نفر نیروی کار اجرا شده است.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در این طرح با تهیه پرسشنامه هایی و حضور در واحد های صنعتی و تولیدی نیازها ، مشکلات و موانع بر سر راه تولید بررسی ، جمع آوری و دسته بندی می شود.

حاجی پور با بیان اینکه 20 برنامه برای برون رفت از مشکلات پیش بینی شده است ، گفت : از جمله این برنامه ها اصلاح قوانین ومقررات ، جلوگیری از قاچاق کالا ، تزریق نقدینگی و اعطای تسهیلات بانکی است.

فرماندار ساوه هم در دیدار با مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی از نبود اتاق بازرگانی مستقل د راین شهرستان انتقاد کرد و گفت : فعالیت اتاق بازرگانی در این شهرستان تنها از طریق یک دفتر انجام شده و به دلیل محدودیت در اختیارات تنها پیگیر امور اداری مربوط به این حوزه است.

بهاروند با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 80 بازرگان در ساوه کارت بازرگانی دارند خواستار تسریع در راه اندازی اتاق بازرگانی این شهرستان نسبت به صدور کارت بازرگانی و سرعت بخشیدن به انجام وظایف محوله شد.


 انتهای پیام/ی

برچسب ها: اراک ، تولیدی ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.