معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : نوسازی ماشین آلات صنعتی از اولویت های برنامه های دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از چند واحد صنعتی ساوه و زرندیه و بررسی مشکلات صنعتگران ساوه افزود : به دلیل مشکلات نقدینگی صنایع ما در حوزه نوسازی ماشین‌آلات اقدام اساسی انجام نداده‌اند و این امر سبب افزایش نرخ تمام شده کالا، عقب ماندن از بازار رقابت و کاهش بهره وری شده است.

محسن صالحی نیا کمبود نقدینگی را یکی از مهمترین مشکلات صنعتگران عنوان کرد و افزود : امسال برای حل مشکل سرمایه در گردش صنعتگران 150 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و امیدواریم با مذاکراتی که با بانکها انجام شده بخش زیادی از این مبلغ محقق شود .

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای خروج از رکود غیر تورمی اظهار داشت : لایحه حمایت از تولید به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و هم اکنون درکمیسیون مشترک دولت و مجلس در دست بررسی است .

معاون وزیر صنایع در ادامه به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و افزود: سیاست دولت در شرایط کنونی کمک به کاهش قیمت مواد اولیه است و در بسیاری از صنایع مانند فولاد و نساجی این کاهش قیمت را شاهد هستیم. و تمام سعی و تلاش دولت بر این است که علاوه بر حمایت در بخش تولید شرایط مناسبی در جهت صادرات و توزیع و عرضه کالا فراهم سازد.

نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون کمبود آب، یکی از مهمترین مشکلات شهر صنعتی کاوه است .
شهلا میرگلوبیات افزود: استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ساوه می تواند بخشی از کمبود آب واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه را رفع کند.
وی بیان کرد: این تصفیه خانه فاضلاب تا سه ماه آینده بهره برداری می شود و با فعالیت آن 400 لیتر در ثانیه خروجی آب تصفیه شده دارد که این آب در اختیار صنایع شهر صنعتی ساوه قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا نتیجه و خروجی این جلسه برای رفع مشکل صنایع تا دو ماه آینده اعلام شود.
در ادامه نشست بررسی مشکلات صنعتگران ساوه که در گروه صنعتی بوتان برگزار شد صاحبان صنایع از افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد سالانه، افزایش بهای آب، برق، گاز، تلفن، حق بیمه سهم کارفرما،معوقات بانکی، فرسوده شدن ماشین آلات و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمبود آب به عنوان برخی از مشکلات صنعتگران نام بردند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به ساوه و زرندیه از شرکت پیشگامان صنعت کاغذ زرندیه ، گروه صنعتی بوتان، شرکت لاستیک پارس و گروه صنعتی پارس شیر در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد.

لازم بذکر است سفر محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با دعوت نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در جهت بررسی مشکلات واحد های صنعتی صورت گرفت.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.