رییس خانه صنعت و معدن ساوه گفت: ایجاد راه آهن در مسیر ساوه به تهران موجب پیشرفت و شکوفایی صنعت این شهرستان می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، منصوری با اشاره به پیشنهاد برخی صنایع ساوه برای ایجاد خط آهن در این مسیر، افزود: حمل و نقل ریلی در این شهرستان موجب رونق صنایع خواهند شد.
وی گفت : هم اکنون فاصله 140 کیلومتری ساوه تا تهران در حدود دو ساعت طی می شود که این امر یکی از مشکلات صنعت گران در این شهرستان است و با استفاده از ریل و قطارهای تندرو که در برخی نقاط کشور عملی شده می توان این فاصله را به 30 دقیقه کاهش داد.
وی افزود : این مدت زمانی فاصله تهران تا ساوه موجب شده که برخی سرمایه گذاران جدید رغبتی چندانی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این شهرستان نداشته باشند.
منصوری گفت: با توجه به این که دومین شهرک صنعتی شهرستان ساوه در ابتدای آزاد راه ساوه - تهران در حال راه اندازی است توجه به حمل و نقل ریلی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ایجاد دومین شهرک صنعتی ساوه در زمینی به وسعت یک هزار و 143 هکتار از مصوبات دولت در سال 84 است که هم اکنون تامین زیرساخت های آن در حال انجام است.
رییس خانه صنعت و معدن ساوه با اشاره به نقش سازنده صنعت در هر منطقه گفت: هم اکنون شهرستان ساوه دارای سرانه تجمیع عوارض مناسبی به شهرداری است.
به گفته وی، استقلال کشور در سایه خودکفایی محقق می شود و صنعتگران و تولیدکنندگان در راس این امر قرار دارند./ش/ن
/
برچسب ها: موتور ، محرک ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.