اصفهان؛

توسعه پایدار با ایجاد شهری خلاق محقق خواهد شد

استاد برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان گفت: شبکه پیشرفته شهر خلاق به عنوان یک سازمان در یونسکو ایجاد شده و از 80 کشور جهان عضو این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان پرفسور اصغر ضرابی در حاشیه نهمین نشست توسعه پایدار در شهر های خلاق گفت: امروزه در جهان توسعه شهری یکی از مسائل مهم مورد توجه برنامه ریزان شهری است.

وی  در ادامه با اشاره به کم کردن معضلات شهری در راستای توسعه پایدار افزود:امروزه تهاجم به سمت  شهرهای بزرگ بسیار زیاد است و یکی  از راهکارهای آن ایجاد شهر خلاق است.

استاد برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه شهر خلاق شهری است که از دانشمندان  و افراد فهیم  جامعه برای حل مشکلات شهری استفاده کند،ادامه داد: در شهر خلاق باید بتوانیم زیبایی، آرامش، رفاه، امنیت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان آوریم و این نمی تواند به وجود آید مگر آنکه افراد با مهارت در راس فعالیت قرار بگیرند.

ضرابی خاطرنشان کرد: حرکت ها در شهر خلاق باید دانش محور باشد که در این راستا دانشگاه ها حرف اول را می زنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون با حضور کشورهای پیشرفته دنیا، شهر خلاق به عنوان یک شبکه دریونسکو ایجاد شده و از 80 کشور جهان عضو این سازمان هستند که همه ساله نیز شهرهای عضو سازمان دور یکدیگر جمع می شوند و تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

استاد برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان به تشکیل دانشگاه هایی در دنیا که هم اکنون  به  مسائل  شهری و منطقه ای می پردازند اشاره کرد و ادامه داد:این دانشگاه ها فقط مسائل شهری و منطقه ای را دنبال می نماید چرا که  اگر ما به مسائل  شهری و منطقه ای توجه  نکنیم در آینده ای نه چندان دور شهرهای ما قفل می شوند.

ضرابی با بیان اینکه آینده پژوهی تنها راه حل است،خاطرنشان کرد:اگر امروز به فکر نباشیم قطعا در 20 سال آینده معضلات چندین برابر خواهد بود،بنابراین باید شهر خلاق را ایجاد کنیم تا بتوانیم به توسعه پایدار برسیم و از تجربیات جهانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.