رئیس پژوهشکده بیمه گفت: توانمندی مدیریتی و توانگری مالی شرکت‌های بیمه از موضوعات مهم همایش سال‌جاری است که انتخاب این محورها به سال‌های 88 و 89 مربوط می‌شود.

توانمندی مدیریتی و توانگری مالی مهم‌ترین عنوان همایش بیمه در سال‌جاریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه در بیست و دومین همایش ملی وهشتمین همایش بین‌الملل بیمه و توسعه در نشست خبری امروز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت بیمه در طول سال برگزاری همایش سالانه است گرچه طی سال  همایش‌هایی در سال برگزار می شود اما مهم‌ترین رویداد در صنعت بیمه همایش سالانه است که توسط پژوهشکده بیمه برگزار می‌ گردد.

وی افزود: این همایش مصادف با 13 آذر ماه روز ملی بیمه است هر چند که امسال به سبب تعطیلات این همایش روز 14 آذر ماه برگزار می‌شود اما می‌توان گفت که تاکنون 21 همایش قبلی به خوبی برگزار شده و نتیجه موثری نیز داشته است.

صفری در ادامه گفت: عنوان همایش امسال توانمندی مدیریتی، توانگری مالی شرکت‌های بیمه است و انتخاب این محور به موضوعاتی در سال‌های 88 و 89 مربوط شده که شورای عالی بیمه مصوبه‌ای مبنی بر حذف تعرفه‌ها و آزادسازی نرخ بیمه به تصویب رسانده است.

وی بیان کرد: به دنبال آزادسازی نرخ بیمه و حذف تعرفه‌ها، کنترل در شرکت‌های بیمه و نظارت بر آن جایگزین شده و به همین علت در سال 90 مصوبه‌ای از طریق آیین‌نامه 69 شورای عالی بیمه به تصویب رسیده تا نظارت و کنترل بر مقدار توانگری مالی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی نظارت و کنترل شود.

رئیس پژوهشکده یادآور شد: آیین‌نامه 69 در سال 1390 به تصویب رسیده و از آن دوره تاکنون مقدار توانگری مالی شرکت‌ها چند دوره کنترل و اعلام شده و به عبارتی حدود 4 سال است که مقدار توانگری شرکت‌ها را کنترل می‌کنیم و نتایج را برای بیمه‌گذاران و عموم مردم اجرا کرده‌ایم.
وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: هدف از  اجرای این همایش ارزیابی و مرور مقررات آیین‌نامه شورای 69 و دستیابی به نقاط ضعف آن است تا از طریق برگزاری سمینار و مشارکت افراد علمی پیشنهادی برای بهبود آیین‌نامه ارائه کنیم تا اگر پیشنهادات موثر بودند آن را از طریق شورای عالی بیمه به اجرا در بیاوریم و بدیهی است توانمندی مدیریتی در کنار توانگری مالی شرکت‌های بیمه موضوع بسیار با اهمیتی است که رئیس کل بانک مرکزی بر توانمندی مدیریتی شرکت‌ها تأکید بسیاری دارد و ما این دو موضوع را عنوان همایش خود انتخاب کرده ایم تا در این دو حوزه پرچالش، راهکارهایی برای این صنعت انتخاب کنیم.

صفری در خصوص هدف از برگزاری همایش سال‌جاری اظهار داشت: همایش بزرگی پیش رو داریم که در این همایش یک ماهیت علمی و ترویجی به منظور یافتن راهکارهای علمی برای حل مسائل چالش‌های بیمه است و از طرفی یک محفل برای دانشگاهیان برای حل مسائل صنعت بیمه می شود.

وی در ادامه گفت: اعضای هیأت علمی همایش عمدتا از اساتید برجسته دانشگاه‌ها و پیشکسوتان این صنعت هستند و از طرفی معمولا هر ساله همایش با اسپانسری پژوهشکده بیمه برگزار شده اما امسال تصمیم بر این شده که سندیکای بیمه‌گران ایران در کنار بیمه مرکزی اسپانسر این همایش باشد.

رئیس پژوهشکده بیان کرد: برنامه‌ریزی حضور 2 هزار و 500 نفری مقامات بلند پایه مجلس و شخصیتهای بین المللی در این همایش صورت گرفته و با توجه به استقبال خوب از این همایش حدود 135 مقاله تخصصی پس از فراخوان دریافت کرده‌ایم که از این تعداد مقاله پس از داوری افراد متخصص کمتر از 20 مقاله در همایش ارائه خواهد شد و همواره ما برای اولین بار برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سه مقاله برتر را احیای جایزه کنیم.

صفری گفت: برای اولین بار در یک نشست تخصصی در حاشیه همایش تحت عنوان نشست همکاری فرصت بین‌الملل با بیمه ایران برگزار می‌کنیم که با توجه به شرایط به وجود آمده با کشورهای خارجی برای همکاری با صنعت بیمه وارد کشور شدند و از طرفی تاکنون از کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، بحرین، مصرو انگلیس پذیرش قطعی برای حضور در این نشست گرفته‌ایم و از طرفی یک هیأت اجرایی با حضور پرفسور ون هولر استاد برجسته دانشگاه و یک شخصیت جهانی در توانگری مالی به عنوان سخنران کلیدی همایش ما هستند.

رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: برنامه نظرسنجی یکی دیگر از برنامه‌های همایش است به گونه‌ای که بیمه مرکزی سه عنوان کارکرد و سازگارهای بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث طبیعی را پیشنهاد کرده تا با نظرسنجی از حاضرین همایش عنوان همایش سال 95 را برای استفاده از ظرفیت‌های بیشتر و برنامه‌ریزی انتخاب و اعلام نماییم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار