اصفهان؛

چشم انداز 20 ساله اصفهان در حمل و نقل شهری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در برنامه 20 ساله باید به اهداف چشم انداز اصفهان و برنامه بیست ساله و مشکلات روزانه از جمله ازدیاد بی رویه خودرو های سواری در شهر توجه کرد.

به گزارش گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سید کریم داوودی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:ما اگر با گامهای بلند و برنامه ریزی کلان به فکر ارائه راه حلی برای برطرف کردن معضل کاهش ترافیک نباشیم در آینده نزدیک خیابانهای کم عرض شهر اصفهان تبدیل به پارکینگ خودرو خواهد شد و این امر باعث مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا و به دنبال آن مشکلات روحی روانی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت .

وی با بیان این که شهرهای توسعه یافته ای که از نظر وسعت و جمعیت به مانند اصفهان هستند ، دارای حداقل 3 خط مترو دایر و1000 تراموا و 2000 اتوبوس شهری هستند اذعان داشت:اصفهان نیازمند راه اندازی خط دوم مترو و طراحی خط سوم و راه اندازی 1000تا 1500تراموا یا BRT و 1200 اتوبوس و مینی بوس می باشد همچنین با این برنامه و با روال در آمدفعلی و با رشد سالیانه 10الی 15 درصد نمی تواند تحولی در توسعه حمل و نقل ایجاد کرد .
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که باید در سالهای آتی از تعریف طرحای جدید کوچک و غیرضروری به جز طرحای اساسی مورد نیاز محلات خودداری کنیم ادامه داد: لازم است پلان اقتصادی شهر اصفهان را تنظیم کنیم و یک گروه تدوین استراتژی درآمد و اقتصاد را در دستور کار خود قرار دهیم.و براساس آن باید اعداد و ارقام قابل اندازه گیری باشد و رشد اقتصادی و درآمد در این برنامه باید پایدار و بلند مدت باشد.

وی برنامه ریزی جهت ارتقا درآمد شهروندان و برنامه ریزی جهت ارتقا درآمد شهرداری را برای توسعه شهر مهم دانست و اذعان داشت: لازم است نمایندگان مجلس و مدیران ارشد دولت در سطح کشور که معتقد هستند شهرداری باید خودکفا باشد در جهت ارائه و تصویب قوانین اقدام نمایند .

داوودی اضافه کرد: مشکلات تحریم و سرمایه گذاری خارجی در حال برطرف شدن هست ، می توان با استفاده از سرمایه گذاران خارجی ، استفاده کنیم که پیش نیاز آن نیاز ایجاد زیر ساختهای مناسب برای جذب سرمایه گذاری می باشد .

وی با اشاره به جذب سرمایه از نوع فاینانس با نرخ بهره پایین گفت: این مهم می تواند تحول چشمگیری در توسعه حمل و نقل عمومی برای شهر ایجاد کند و وام های خارجی با بهره پایین و باز پرداخت دراز مدت در طرح سرمایه گذاری می تواند موثر باشد .

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که خرید اراضی بزرگ شهری و اقدام تفکیک صدور پروانه بر روی آن می تواند منبع درآمدی برای شهر باشد اذعان داشت:برنامه ریزی جهت تفکیک اراضی بزرگ بصورت ملکی می تواند مشکل تامین معوض طرحهای آزاد سازی را هموار سازد .همچنین برنامه ریزی جهت جذب سرمایه گذاری نهادهای عمومی و یا شرکتهای شبه دولتی برای اجرای طرحهای مهم حمل و نقل شهری باشیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی مراکز کارگاهی صنایع کوچک و پاک ( غیرآلوده )برای مشاغل مختلف در مناطق محروم و حاشیه شهر و تعریف طرحای بزرگ خدماتیتفریحی بصورت BOT با ارائه زمین و پروانه از جمله راهکارهای محرک توسعه است


انتهای پیام/ز

برچسب ها: محرک ، چشم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.