پلیس الجزایر اعلام کرد که طی روزهای اخیر سه عضو گروهک های تروریستی وابسته به داعش در این کشور بازداشت شده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که یکی از این تروریست ها روز چهارشنبه در استان الاغواط در 400 کیلومتری جنوب الجزیره (پایتخت) بازداشت شد. این فرد متهم به جذب جوانان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش است.
دو تروریست دیگر روز پنجشنبه هفته گذشته در استان البویره در 100 کیلومتری جنوب شرقی الجزیره ردگیری و بازداشت شدند. این دو نفر نیز متهم به تامین مالی گروه تروریستی جندالخلیفه وابسته به داعش هستند.
به گفته این مقام الجزایری، نیروهای امنیتی این کشور از زمان حملات تروریستی اخیر پاریس به حالت آماده باش کامل درآمده اند. مقام های این کشور در نقاط حساس، از جمله مناطق اسکان اتباع غربی تدابیر امنیتی را افزایش داده اند.
برنارد ایمییه سفیر فرانسه در الجزایر هفته گذشته از مقام های این کشور خواست که اقدامات لازم امنیتی را برای حفاظت از تاسیسات و مراکز فرانسه در این کشور به ویژه مدارس و موسسات، افزایش دهند.
ایمییه افزود: کسانی که به فرانسوی ها در پاریس حمله کردند، ممکن است به شهروندان این کشور یا تاسیسات آن در خارج نیز حمله کنند.
الجزایر هم اکنون در مرزهای جنوبی خود با یک جریان افراطی در تونس پس از انقلاب در این کشور روبرو شده که جبهه جدیدی در 965 کیلومتری مرز مشترک تونس و الجزایر به وجود آورده است.
طی ماه های اخیر صدها نفر از الجزایر، تونس و مغرب به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته اند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار