وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ایجاد پلی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی هزینه های مردم در مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز سمنان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ساخت بیش از 300 مجتمع پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مجتمع ها حداکثر تا بهار سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این پلی کلینیک ها مردم در یک محیط مناسب از خدمات و سرویس های بهداشت و درمان بهره مند می شده و هزینه های مردم در مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص کاهش می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با ایجاد پلی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی ماندگاری پزشکان در شهرهای مختلف بیشتر می شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشارکت خیران در ساخت این پلی کلینیک ها تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از مشارکت خیران در ساخت این پلی کلینیک ها در دست ندارم اما در مدت دو سال گذشته و همزمان با شروع طرح تحول سلامت با استقبال خوب خیران در ساخت پلی کلینیک های تخصصی روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خیران در کار ساخت مشارکت داشته باشند وزارت بهداشت نیز به همان اندازه در ساخت و تجهیز امکانات پلی کلینیک ها مشارکت خواهد کرد ولی اگر تمام کار ساخت به عهده وزارت بهداشت باشد، از محل اعتبارات طرح برای ساخت و تجهیز پلی کلینیک هزینه می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته شش هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در دانشگاه های مختلف و بویژه مناطق محروم به کارگیری شده اند گفت: این پزشکان در دوره طرح نیروی انسانی اجازه ایجاد مطب و کار خصوصی ندارند لذا می توان با برنامه ریزی برای ساعات بعد از ظهر در کلینیک های تخصصی مشغول به کار شوند تا هزینه های ویزیت مردم نیز کاهش پیدا کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
دانشگاه آزاد, پردیس بین الملل علوم پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۴
ساخت دانشکده های دندانپزشکی