احیا کردن وقف بسیار مهم و ضروری است، باید در نظر داشت مردم متدین هستند، همواره تلاش کردند آثاری از خود به جای بگذارند و تبلیغات درباره موقوفات همواره اهمیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله میرزا ابوطالب قمی، بیان کرد: وقف برای انسان جزو باقیات‌الصالحات محسوب می‌شود، خداوند در آیات قرآن بیان کرده، زندگی دنیا مانند باغستانی است که مدتی ثمر می‌دهد و پس از مدتی خزان و پژمرده می‌شود.

وی گفت: انسان‌ها باید آگاه باشند و در زندگی خود چیزی باقی بگذارند که جاویدان و در صحنه زندگی ماندگار باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وقف همواره برقرار و ماندگار است، بیان کرد: هر کس به هر شکل مختلف  فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... به مردم خدمت کند، اثری از خود به جای می‌گذارد که پس از مرگ ماندگار است.

وی اظهار کرد: اعمال، اخلاق و اعتقادات انسان در کتابی ثبت می‌شود، کتاب دیگر مخصوص انسان مربوط به آثاری است که از وی باقی مانده است که یکی از آنها وقف است، هر انسانی می‌تواند بر اساس عملکرد خود هنر، کتاب و قلم خود را وقف کند.

 این مرجع تقلید در خصوص اینکه احیای سنت وقف به تبلیغات و فرهنگ‌سازی نیاز دارد، بیان کرد: باید برنامه‌ای در رسانه‌ ای ملی برای وقف تهیه شود و به صورت هفتگی در آن برنامه در مورد وقف به مردم اطلاعاتی داده شود، زیرا تبلیغات سمعی و بصری در این زمینه تأثیر بیشتری می گذارد.

وی اظهار کرد: احیا کردن وقف بسیار مهم و ضروری است، باید در نظر داشت مردم متدین هستند، همواره تلاش کردند آثاری از خود به جای بگذارند و تبلیغات درباره موقوفات همواره اهمیت دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان تصریح کرد: مردم با مشاهده برنامه‌هایی در زمینه وقف به این امر مهم و اثرگذار تشویق می‌شوند، باید در نظر داشت موقوفات بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت

برچسب ها: قم ، احیای ، وقف ، نوری ، همدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.