دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ایران با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، رایزن سفارت ژاپن در ایران به همراه جمعی از مقامات استانی در محل نمایشگاه دائمی استان قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،؛ نمایشگاه فرش قم با شرکت 140 واحد تولیدی و صادراتی در محل نمایشگاه دائمی استان قم به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و با همکاری استانداری، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف، اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف و با یاری شرکت نمایشگاهی استان قم افتتاح شد.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران، با اشاره به آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف استان قم ، بیان کرد: مقایسه سود اقتصادی فروش فرش ابریشم صادراتی با میعانات گازی کاری بسیار ساده به نظر می آید و جا دارد از صنعت فرش ابریشم به عنوان یک هنر ملی یاد کنیم که این ارزش هنری با هیچ مبلغ اقتصادی قابل مقایسه نیست.

ابوالفضل رجبیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم، در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه قم قطب تولید فرش ابریشم است، بیان کرد: در بسیاری از استان‌های کشورمان فرش ابریشم دست باف تولید می‌شود ولی فرش ابریشم قم مثال گلی در گلدان گل است که گل سر سبد آن گلدان به شمار می‌رود.

احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با در خصوص اینکه به صدور شمار پروانه‌های تولید فرش در قم، گفت: 300 پروانه تولید فرش در استان قم صادر شده است که اشتغال 40 هزار نفری را به خود اختصاص داده است.

سید مهدی‌صادقی استاندار، با بیان اینکه هر فرش دارای ویژگی پایدار و دارای اصالت است، اظهار کرد: همت والا و ارزشمند بافندگان فرش موجب شد که فرهنگ اصیل ایرانی با وجود مشکلات فراوان برقرار باشد و با تلاش و موفقیت راه‌های پیشرفت را طی کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قم ، فرش ، دستباف ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.