مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: برخی کتاب ها ارزش خواندن ندارد و نباید وقت خود را صرف این کتاب ها کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فقه و حقوق گروه دانش‌های وابسته به فقه که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) از مفسران واقعی قرآن کریم هستند، گفت: استواری و پایداری دین و اعتقادات یک جامعه بستگی به قلم نویسندگان دارند.

وی افزود: اگر در جامعه نویسندگان فعالیت مؤثر نداشته باشند دیگر شاهد بقای مملکت و پایداری دین نخواهیم بود.

 حسینی بوشهری در خصوص اینکه نوشته‌ها ماندگار و ارزشمند هستند، بیان کرد: بدون یادداشت مطالب از بین خواهند رفت پس بهتر است طلاب مطالب مورد نیاز خود را یادداشت کنند تا در ذهنشان ماندگار باشد.

وی اظهار کرد: نویسنده تنها برای خود نمی‌نویسد برای پیشینه تاریخ و راهوری جامعه نویسندگان فعالیت می‌کنند، نویسندگان در صف نخست انقلاب بوده و هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه آثار برخی از نویسندگان در جامعه نقش مخرب دارد، گفت: هر کتابی قابل خواندن نیست، و ارزش خواندن ندارد  بلکه تنها قابلیت سوزانده شدن دارند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از مواقع مردم به ظرافت‌ها و نکات ظاهری کتاب اهمیت می دهند در حالی که برخی از این کتاب‌ها ارزش مطالعه را ندارند.

حسینی بوشهری در خصوص اینکه برای کتاب‌های خوب باید مراسم رونمایی و تبلیغ برگزار کرد، بیان کرد: مراسم رونمایی سبب تشویق و انگیزه فعالیت بهتر و بیشتر در نویسندگان می‌شود.

وی گفت: در جامعه امروزی برای چاپ و نشر کتاب مطالعه و تحقیق بسیاری صورت می‌گیرد از همین رو باید قدردان نویسندگان و محققان موثر در جامعه باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه فعالیت‌های موثر و کارآمد در جامعه بازخوردهای مفیدی در جامعه دارد، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج آثار و پژوهش‌های خوب  و علمی نوعی عبادت به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کتاب مأخذ‌شناسی قواعد فقهی یک اثر بزرگ و ارزشمند است و خدمت بزرگی از سوی محققان و پژوهشگران محسوب می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: قم ، کتاب ، خواندن ، حسینی ، بوشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.