با گذشت حدود یک سال از ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه،درحال حاضر 80 درصد از سند پیوست فرهنگی تدوین شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛،بیش از یک سال از اعطای مجوز و ورود اپراتورها به نسل های بالاتر تلفن همراه می گذرد که پیش از این تنها اپراتور سوم تلفن همراه مجوز ارائه خدمات نسل سوم را در برداشت که البته با توجه به نبود پیوست فرهنگی قادر به برقراری خدمات بالاتر تلفن همراه از جمله تماس تصویری نبود و این درحالی بود که اکثر پیام رسان های موبايلی چنین قابلیتی داشتند.

دراین شرایط بود که وزارت ارتباطات با وجود همه مخالفت هایی که پیوست فرهنگی را پیش شرط اعطای مجوز نسل های بالاتر می دانستند،مقاومت کرد و اپراتور سوم را از انحصار خارج کرد و قبل از اجرایی شدن پیوست فرهنگی اپراتور ها مجوز نسلی پرسرعت را دریافت کردند.

ارتقاء پروانه اپراتور ها به نسل های بالاتر منتقدانی داشت که این وزارتخانه در پاسخ به آنان، در مجوز داده شده به اپراتورها برگ سفیدی به عنوان جای خالی پیوست فرهنگی گنجاند که هر زمان پیوست فرهنگی آماده شد در مجوز اپراتور لحاظ شود.

اما شاید یکی از دلایلی که هنوز پیوست فرهنگی تدوین نشده به دلیل اختلاف 2 نهاد بوده، و پیوست فرهنگی به صورت موازی در وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در دست تدوین بود.

فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص آخرین وضعیت تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی که از ابتدای دور نخست فعالیت شورای عالی فضای مجازی در دستور کار مرکز ملی ذیل این شورا قرار داشته است، می گوید: تدوین و تصویب پیوست فرهنگی از وظایف شورای عالی فضای مجازی است و قطعا این شورا به این موضوع می پردازد و این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:سند پیوست فرهنگی در کمیسیون های عالی مرکز ملی فضای مجازی که تمامی سازمان‌های مربوطه نیز در آن‌ها حضور دارند مورد بحث و بررسی گذاشته شده است. این موضوع زمان بر است و تا زمانی که فرآیندهای مرتبط با تدوین نهایی سند انجام نشود نمی توان آن را به شورای عالی فضای مجازی برد.

فیروزآبادی همچنین گفت: حدود ۸۰ درصد تدوین این سند انجام شده است اما فرآیند آن در شورای عالی فضای مجازی تکمیل نیست.

گفتنی است؛ پیام رسان های شبکه اجتماعی که اکنون در گوشی تلفن همراه و دست هر کودک و بزرگسالی وجود دارد امکان مکالمه صوتی و تصویری را برای افراد فراهم می‌کند و این درحالی است که این امکانات در کشورمان با محدودیت هایی روبرو است و اميدواريم این مهم،با تدوین سند پیوست فرهنگی زودتر به نتیجه برسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار