البته اعطای مجوز به اپراتورها برای ورود به نسل بالاتر پیش شرط هایی از جمله بیطرفی نسبت به فناوری، ایجاد توازن و رقابت عادلانه در تخصیص طیف، فراهمکردن امکان صدور مجوز اپراتورهای مجازی، اجراییکردن رومینگ ملی، اجرای طرح ترابردپذیری شمارههای تلفن همراه و یکنواخت شدن شمارهگذاری و تعرفهها و حفظ شرایط رقابتی، تنوع در بخش دسترسی به خدمات و حمایت از تولید داخل بود اما متاسفانه قبل از اینکه اپراتورها شروط خود را اجرا کنند هر کدام به ترتیب مجوز ارتقاء پروانه خود را دریافت کردند وبه این ترتیب اپراتورهای تلفن همراه تعویض سایت های خود و نصب سایت های جدید نسل سوم و چهارم تلفن همراه (3G،4G) را آغاز کردند.
هرچند تا به امروز نسل سوم و چهارم خود را در اکثر شهرها ایجاد شده است اما همچنان مشترکان در برخی مناطق سرعت بالایی از اینترنت را دریافت نمی کنند و البته هر از چند گاهی اپراتورها با اختلال در آنتن دهی مواجه می شوند موضوعی که مسئولان ارتباطات همچنان بر سرعت بالای اینترنت تاکید دارند و بسیاری از مشکلات دیگر مشترکان تلفن همراه از جمله اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی را سرعت بالای نسل سوم و چهارم تلفن همراه عنوان می کنند.
موضوع اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی تلفن همراه چند وقتی است صدای مشترکان تلفن همراه را درآورده است، برخی مشترکان تلفن همراه درحالی که میزان استفاده شان با مدت مشابه قبل فرقی نکرده با اتمام بسته های اینترنتی خود مواجه می شوند و واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات دراین باره گفت: به دلیل آنکه سرعت استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه بالاست بسیاری از کاربران تصور می کنند دستگاههای اینترنتی زود به اتمام می رسد اما نباید استفاده از اینترنت تلفن همراه را با ADSL مقایسه کرد.
وی با بیان اینکه برای اپراتورها ارزشی ندارد بخواهند از حجم مصرفی مشترکان بکاهند، تصریح کرد: بررسی سازمان تنظیم مقررات از ارائه خدمات اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه نشان می دهد که نمونه هایی ازکم فروشی از سوی این شرکتها وجود نداشته است.
واعظی در ادامه عنوان کرد: کاربران با دانلود یک نرم افزار به راحتی می توانند حجم و سرعت اینترنت موبایل و ADSL خود را ارزیابی کنند.
بر اساس این گزارش؛ علی رغم اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش سرعت اینترنت، مشترکان تلفن همراه همچنان از سرعت اینترنت و اتمام زود هنگام بسته های خود ناراضی هستند.
گفتنی است؛ سازمان تنظیم مقررات مدتی پیش سامانه سنجش اینترنت را راه اندازی کرده است اما درحالی که گفته شده در این سامانه مشترکان اپراتور تلفن همراه نیز می توانند از عدم کم فروشی اینترنت خود باخبر شوند اما هنوز نحوه سنجش کیفیت اینترنت تلفن همراه بر این سامانه طراحی نشده است.
همچنین باتوجه به اینکه هنوزدلیل اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی برای مشترکان قانع کننده نیست بهتر است نحوه سنجش کیفیت اینترنت تلفن همراه مشترکان بر سامانه ای در سایت سازمان تنظیم مقررات هر چه زودتر طراحی شود تا مشترکان به نوع استفاده از اینترنت تلفن همراه خود با خبر شوند و اینگونه شاید تمام شدن زود هنگام بسته های اینترنتی تلفن همراه برایشان قانع کننده باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
بعد همین جور که گوشیم تو شارژ بود برام پیامک اومد رفتم خوندم دیدم گفته حجم بسته ی اینترنت شما به پایان رسید. در صورتی که نت گوشیم هم خاموش بود. آقا چه وضعش
تمام مگه میشه یعنی چی ?????
اومد ۲ گیگ
با تشکر
دزدی نیست؟
از، #21*1000* اینترنت بصرفه 5 گیگ خریدم. ساعت حدودا 2 شب و استفاده نکردم. ظهر فرداش پیام آمد که اینترنت شما به اتمام رسیده. من استفاده ای نکردم. چطور ممکنه پس این اتفاق بیافتد؟ مبلغ حدود 12 هزار تومن هم برداخت کردم.
در کل ناراضی و متاسفانه جایی برای پیگیری حق وجود ندارد.
متاسفم برای خودم که درس نخواندم تا مسولی کارامد بشم تا بتوانم اینگونه مشکلات را حل کنم.
خیلی زود هم تموم میشه!!!! هیچکس هم پاسخگو نیست که چطور با یک وب گردی ساده حجم 2 تا 5 گیگ در عرض سه یا چهار روز براحتی تموم میشه...
مملکتی که توش 3000 میلیارد اختلاس بشه و دکل نفتی دزدیده بشه از وضع اینترنتش هم نباید بیش از این انتظار داشت...
تازه اونم با این همه فیلترینگی که انجام دادن سرعت اینترنت واقعا فاجعه است....
چرا ارزشی نداره!!!! همین اینترنتو به ده نفر دیگه میفروشن ! علی برکته الله
همون کاری که سالها پیش با ADSL انجام میدادن یه سرویس 128 را به 10 نفر میفروختن...
ظاهرا شما اینترنت با سرعت 128 یا 256 داشتی اما عملا سرعتت خیلی پایین تر بود...
واقعا ک...
تا کی دروغ و دزدی از هر جهت رو باید تحمل کرد؟؟
من قبلا بسته همراه اول ماهانه 4 گیگ روز 4 شب میگرفتم قشنگ برا یه ماهم کافی بود..
الان دو سه روز یک بار باید همین بسته رو بخرم یعنی چی!!!!!!!!!!!!!
من نت و بیشتر برای کارای دانشگاهیم استفاده میکنم بخدا.. جرأت نمیکنم نتم و باز کنم سریع پیام میاد 85% مصرف کردید!!!!!!!!
اونم از شارژ 4000 هزار دیشب توش بوده امروزم باز شده 1000
من دیروز از طرح زمستانه ایرانسل یک بسته پنج گیگابایتی
خریدم ده هزارتومن اسمش ده هزارتومن هست فقط سه چهار هزارتومن مالیات می گیرن
.حالا این به کنار ته حساب من 900تومن بود همش پیامک آشپزی برام میاد صدبار لغو کردم بازم پیام میاد صدای مارو به گوش مسئولین برسونید
من به بدبختی التماس مادرم می کنم ده هزارتومن می گیرم به هزار دل امید برم بسته اینترنت بخرم ولی چه فایده یعنی ثانیه به ثانیه از حجم این بسته ها کم میشه یعنی دیشب اگه اشتباه نکنم پنج گیگ اینترنت خریدم صبح تمام شد درحالی دو گیگ از بسته من مانده بود من میخواهم بدونم این دو گیگ کجا رفته
زندگی من روی اینترنت ایرانسل رفت هیچی پس انداز ندارم
صد رحمت به ایرانسل.
اهل دانلود هم نیستم
کاملا از همراه اول ناراضیم
نميدونم چطور پيگيري کنم به کي دردمو بگم.