سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از قرار گرفتن معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در لاین سبز گمرک جهت تسریع در روند فعالیتشان خبر داد.

سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: اکنون سامانه خوبی به نام پنجره در گمرک راه‌اندازی کرده‌ایم که جلوی بسیاری از فسادها را گرفته است، در حال حاضر با اعلام معافیت گمرکی به صورت آنلاین شرکت‌ها می‌توانند خدمات مور نظر خود را هر کدام از گمرک‌های کشور دریافت کنند.

وی تأکید کرد: در گمرک سه مسیر با رنگ قرمز، زرد و سبز برای مشتریان به تناسب خوش حساب بودن و بد حساب بودن تعریف شده است که با مذاکرات انجام شده در نظر داریم معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان را برای تسریع در روند فعالیتشان در لاین سبز گمرک قرار دهیم.

صاحبکار خراسانی همچنین با اشاره به درخواست استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شعاع 120 کیلومتری شهرها تصریح کرد: مصوبه‌ای در خصوص استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شعاع 120 کیلومتری شهرهای بزرگ به هیئت دولت ارائه شده است و این موضوع جزو اولویت‌های کار گروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان است.

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان عنوان کرد: براساس قانون تنها حوزه صنایع نوین پیشرفته و صنایع پیشرفته اجازه دارند در شعاع 120 کیلومتری شهرهای بزرگ مستقر شدند و برای این منظور فهرستی از صنایع نوین تهیه شده است.

صاحبکار خراسانی خاطرنشان کرد: براساس قانون ممنوعیت استقرار شرکت‌ها در شعاع 120 کیلومتری شهرها برای شرکت‌های مستقر پارک‌های علم و فناوری مشکلاتی وجود دارد که از این رو مصوبه به هیأت دولت ارائه شده و امیدواریم در دو ماه آینده مورد تصویب قرار گیرد و اجرایی شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار