معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعطای مالیاتی و اجرای معافیت‌های گمرکی به بیش از 1500 شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ما یک قانون بسیار خوبی داریم که توانستیم آن را در سال جاری اجرایی کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امسال به بیش از 1500 شرکت معافیت مالیاتی داده است و همچنین توانسته‌ایم معافیت‌های گمرکی را پیاده کنیم، این در حالی است که حتی برای شرکت‌های شاخص، معافیت‌های سربازی را اعمال کرده‌ایم.

ستاری تصریح کرد: این پکیج حمایتی دولت به علاوه‌ی وام‌های کم بهره و مبحثی به نام لیزینگ روی شرکت‌های دانش‌بنیان که اخیراً سرعت قابل ملاحظه گرفته در صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ارائه تسهیلات و وام کم بهره باعث می‌شود بازار این گونه شرکت‌ها تا حدودی ثبت شود و به این حوزه کمک بسیار می‌کند.

وی افزود: البته ما یک مشکل فرهنگی جدی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های پژوهش داریم که باید برای این مشکل اتفاقات خوبی بیفتد این در واقع بحث اصلی ما است.

ستاری عنوان کرد: حوزه پژوهشی هم اکنون بسیار خوب تقویت شده و در پژوهش‌های مرز دانش منجر به تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، هم‌اکنون این شرکت‌ها به خوبی فعالیت می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار