مکلف شدن بانکها برای حمایت مالی از طرح‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی از مکلف شدن 5 بانک برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد.

علیرضا  دلیری معاون توسعه ومدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یک مصوبه‌ای در هیئت امنای صندوق توسعه ملی ایجاد کردیم که یک خط اعتباری، بانکها از محل منابع صندوق توسعه ملی ایجاد کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: بر این اساس با توافقاتی که با مدیر عاملان 5 بانک کشاورزی،‌صادرات، سپه، رفاه، صنعت معدن، کارگران ورئیس صندوق توسعه ملی صورت گرفت قرار شد از طرح‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت مالی صورت گیرد.

دلیری تصریح کرد: این حمایت در صورتی امکان پذیر است که طرح‌های دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری معرفی شوند و بانکها حمایت‌های لازم را به عمل آورند. 

معاون توسعه و مدیریت منابع علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با معرفی طرح‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اولویت منابعی که صندوق توسعه ملی برای بانکها دارد به طرح‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد.

دلیری با اشاره به هدف از انجام این کار خاطر نشان کرد : ما از انجام این کار قصد داریم بانکها به تجربه‌ی جدیدی دست یابند تا از این طریق بتوانند منابع خودشان را به حوزه دانش بنیان وارد کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.