برای دانشجویانی که از نظر آموزشی نسبت به دیگران از خود برتری نشان داده‌اند تسهیلات آموزشی درنظر گرفته شده است.

آریا الستی دبیر نهمین همایش ملی و معاون فرهنگی نخبگان فردا در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: استعدادهای برجسته و زیادی را در کشور داریم که این آمار به معنای مستعد بودن یا نبودن افراد نیست بلکه آمار کسانی است که در گزینش و یا مسابقه امتیازات بیشتری را کسب کرده‌اند و از تحصیلات بنیاد استفاده نموده‌اند.

الستی گفت: در حال حاضر حدود 12هزار نفر دانشجویان قدیم و فعلی در مجموعه آماری بنیاد ملی هستند و این به این معنا نیست که استعدادها فقط این افرادند و دیگران استعدادی ندارند چراکه این تعداد در حال افزایش است، بنابراین این ادبیات که ما چند نخبه استعداد برتر داریم در بنیاد نخبگان دیگر استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: برای دانشجویانی که از نظر آموزشی نسبت به دیگران از خود برتری نشان داده‌اند تسهیلات آموزشی درنظر گرفته شده و در قبال فعالیت به آن ها کمک هزینه ارائه خواهد شد. همچنین دانشجویانی که در انجام فعالیت‌های پژوهشی امتیازات بالاتری دارند مشمول دریافت کمک هزینه و تسهیلات بنیاد می‌شوند تا بتوانند به عنوان دستیار پژوهشی در کنار اساتید‌شان فعالیت‌های پژوهشی خود را ادامه دهند و دیگر لزومی ندارد که جز تحصیل کار دیگری انجام دهند.

وی تأکید کرد: تبلیغ تسهیلات قابل قبول بنیاد ملی نخبگان نیست و برای اطلاع از جزئیات تسهیلات می‌توانید به سایت و کتابچه بنیاد مراجعه کنید.

این معاون فرهنگی نخبگان فردا با اشاره به اینکه برخی دانشگاه‌ها زمینه کار و اشتغال را حتی برای فارغ‌التحصیلان خود ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی دانشگاه‌ها امکانات مناسب را برای اینکه فارغ‌التحصیلشان مشغول به کار شوند، فراهم کرده‌اند مثلا بعضی دانشگاه‌ها مراکز توسعه فناوری، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری دارند که این بستر مناسبی برای ادامه فعالیت بعد از تحصیلات است. اینکه همه دانشگاه‌ها تمامی امکانات را مهیا کنند یک ایده آل است و بنیاد ملی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و وزارت علوم همگی دنبال آن هستند و در این زمینه با هم همکاری می‌کنند. 


 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار