مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: تفاهم نامه‌ای بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای اجرای طرح ارایه خدمات پزشکی از راه دور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمد ذاکر مشفق بیان داشت: این تفاهم نامه در راستای ارایه خدمات درمانی پزشکی از راه دور به ساکنان مناطق صعب العبور و سخت گذر شمال استان خوزستان منعقد شده است.

وی با توجه به صعب العبور بودن مناطقی از بخش های سردشت و شهیون دزفول و عدم امکان اعزام به موقع پزشک به این مناطق خاطرنشان کرد: طرحی تهیه شده تا با بهره گیری از سامانه های مخابراتی و نصب سنسور ضربان قلب و فشارخون در مناطق صعب العبور امکان معاینه و تشخیص بیماری توسط پزشک فراهم شود.

ذاکر مشفق اجرای این طرح علمی را در توسعه گردشگری دزفول موثر دانست.

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول همچنین به فعالیت و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی جندی شاپور این شهر با هدف رفع نیاز صنایع و بر اساس مشکلات موجود در صنایع منطقه اشاره کرد.

وی گفت: برای دست یافتن به سند راهبردی دانشگاه جندی شاپور چند تفاهم نامه با مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، سندیکای قند وشکر، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد منعقد شده است.

محمد ذاکر مشفق همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای با عنوان مرکز تحقیقات نانوزیست فناوری غذا با مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول در راستای توسعه تحقیقات در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی خبر داد.

وی تصریح کرد: شهرداری دزفول آمادگی خود را جهت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای علمی و فرهنگی دنیا اعلام نمود .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.