مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با جهش خوبی که امسال در فضاهای فرهنگی و هنری استان داریم، یک دوره طلایی برای اهالی فرهنگ و هنر اتفاق می افتد که سرانه بهره برداری از این فضاها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی امروز در گفت و گویی اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ساختمان های فرهنگی استان که در اختیار این اداره کل است، کاربری فرهنگی و هنری در این بناها تحقق پیدا کند و اهالی فرهنگ و هنر قم بتوانند از حداکثر ظرفیت این مجموعه های موجود، استفاده لازم  را ببرند.

وی افزود: از جمله این بناها، ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی است که رایزنی ها و گفت و گوهایی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم تا اعتباری را برای تعمیرات و بهسازی مجموعه ساختمان پیشین این اداره کل در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) جذب کنیم و ستاد اداره کل به این ساختمان منتقل شود و همه ظرفیت مجتمع شهید آوینی نیز در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان قرار بگیرد و به فعالیت های آنها اختصاص یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدام های این اداره کل توسعه نگارخانه فرهنگ در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) است که از دسترسی مناسب و آسانی برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی و برگزاری نمایشگاه های گوناگون فرهنگی و هنری برخوردار است که این توسعه را ان شاءالله انجام خواهیم داد و کلاس های آموزشی جنب این نگارخانه نیز به طبقه های فوقانی ساختمان منتقل می شود.

دانشی با بیان اینکه نگارخانه فرهنگ توسعه می یابد، گفت: با انتخاب یک هیات داوران تخصصی این نگارخانه به صورت یک نگارخانه تخصصی در اختیار تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری در رشته های گوناگون قرار می گیرد و در صورت تامین اعتبار کامل امیدواریم که این ساختمان را بتوانیم به طور کامل در اختیار بخش های مختلف فرهنگی و هنری استان قرار بدهیم و ستاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم نیز به ساختمان ارشاد در خیابان شهید لواسانی منتقل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در رابطه با مدیریت ساختمان های شهید آوینی و نگارخانه فرهنگ اظهار کرد: در قالب برون سپاری، کاهش تصدی و دستورالعمل های قانونی که در این حوزه داریم، عمل خواهیم کرد و اداره این مجموعه ها در اختیار بخش های گوناگون فرهنگی و هنری استان قرار خواهد گرفت. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، از بهره برداری تالار مرکزی شهر قم در سال جاری خبر داد و گفت: این تالار یکی از بزرگ ترین طرح های فرهنگی کشور است که با رایزنی هایی که در این مدت پس از مشغول به کار شدن در استان قم با مقامات استان و شهرستان داشته ام این تالار در آستانه بهره برداری است.

وی افزود: این بشارت را به اهالی فرهنگ و هنر استان می دهم که ان شاءالله تالار مرکزی شهر قم با یک ظرفیت بسیار مناسب و شایسته در سال جاری و در صورت امکان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و بدین ترتیب از نظر فضاهای فرهنگی یک دوره طلایی برای اهالی فرهنگ و هنر قم اتفاق می افتد که سرانه بهره برداری فضای فرهنگی با این تدبیرها یک جهش خوبی خواهد داشت که بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این رابطه توضیح داد: در این همین راستا دکتر علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفری به قم داشت و در دیدارهایی با استاندار و شهردار، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نیز عنایت ویژه ای به حل موضوع داشت.

وی افزود: با حسن تدبیر، همراهی و همدلی که در جلسه دیدار معاون وزیر ارشاد و شهردار قم وجود داشت و توجه خوبی که دکتر سقاییان نژاد به این مساله داشت مسائل و مشکلات فی مابین شهرداری و این اداره کل که چند سال وجود داشت و شاید یکی از موانع بهره برداری از این تالار بزرگ بود، رفع شد که جا دارد از همکاری های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم در این زمینه صمیمانه سپاسگزاری کنم.
دانشی با تاکید بر توجه به همه رشته های هنری و هنرمندان این رشته ها، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل قرآنی و فرهنگی به ویژه در حوزه فعالیت های قرآنی و چاپ و نشر از مهم ترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است و ان شاءالله شاهد رویدادهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.