سامانه‌ی جدید سوئیچینگAFTN برای مبادله پیام‌های هوانوردی بر روی بستر IP در فرودگاه اهواز نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از اهواز؛ به منظور بهبود و بروز رسانی سامانه کشوری سوییچینگ AFTN و همچنین ارتقای امنیت و سرعت مبادله اطلاعات، سیستم جدید سوییچینگ پیام‌های هوانوردی توسط متخصصان شبکه پیام‌های هوانوردی بطور کامل طراحی، تولید و در حال پیاده‌سازی در فرودگاه‌های کشور و مرکز سوییچینگ AFTN کشور می باشد.

در فاز اول اجرایی این پروژه بزرگ، انتقال زیرساخت شبکه AFTN  و مبادله پیام‌های هوانوردی بر روی بستر IP٬ استقرار و پیاده‌سازی سامانه جدیدAFTN  در فرودگاه اهواز در دستور کار قرار گرفت و مطابق برنامه زمانبندی اجرا گردید.

این سیستم محدودیتی در سرعت انتقال اطلاعات هوانوردی بر روی بستر IP نداشته و کلیه تمهیدات امنیتی مانند احراز هویت گیرنده و فرستنده پیام، رمزنگاری پیشرفته اطلاعات ارسالی و امکان استفاده از امضای دیجیتال و زیرساخت PKI را پیاده‌سازی کرده است.

عدم محدودیت نرم‌افزاری تعداد کانال‌های ارتباطی بر روی هر سرور، سیستم آرشیو پیام استاندارد و سریع، پشتیبانی از سخت افزارها و ماژول‌های ارتباطی سیستم قبلی و عدم نیاز به سخت افزارهای جدید و امکان مبادله داده‌های باینری بر روی شبکه AFTN ، افزایش چشمگیر سرعت پردازش و مبادله پیام‌های هوانوردی، افزایش امنیت مبادله پیام‌های هوانوردی، کاهش میزان خرابی و قطعی خطوط، کاهش زمان عیب‌یابی و رفع عیب قطعی‌ها ، افزایش سرعت جستجوی پیام‌های آرشیو شده از دیگر مزایای این سامانه جدید به شمار می روند.

شایان ذکر است: فرودگاه اهواز اولین و تنها فرودگاه ایران است که کلیه کانال‌های سامانه AFTN خود را بطور کامل IP BASE نموده و سخت‌افزارهای خطوط قدیمی تلکس را جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.