برای شروع به کار فاز دو پالایشگاه آبادان هفته آینده برنامه ریزی صورت می گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ابادان؛ فرماندار ویژه آبادان گفت: برنامه‌ریزی برای شروع به کار فاز دو پالایشگاه آبادان با ایجاد زمینه اشتغال برای 4 هزارنفر هفته آینده با حضور استاندار خوزستان انجام می‌شود.

عزیزاله شهبازی، با بیان اینکه حرکت کارکنان پالایشگاه آبادان و اعتصابات توفنده آنان به روند شکل‌گیری انقلاب سرعت بخشیدافزود:پس از آغاز جنگ تحمیلی با وجود آنکه نیروهای عراقی می‌توانستند از منطقه «فاو» و «سیبه» وارد آبادان شوند اما آبادانی‌ها ماندند و از شهر و دیارشان جانانه دفاع کردند.

وی گفت: پس از گذشت 365 روز و صدور فرمان امام راحل (ره) مبنی بر شکست حصر آبادان این اتفاق بزرگ و میمون رخ داد و مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام شد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: پیش از جنگ تحمیلی مسیر توسعه کشور از آبادان می‌گذشت صنعت در آبادان پیشرو بود ضمن آنکه در خرمشهر نیز تجارت و بازرگانی از طریق بندر رونق داشت.

شهبازی با بیان اینکه پیش‌تر موضوع منطقه آزاد اروند تنها در حد یک کاغذ بود، یادآور شد: در دولت تدبیر و امید با تسری منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر وسعت آن از 17 هکتار به 34 هکتار بالغ و به شکل عملیاتی درآمد.

وی گفت: آبادان تنها شهرستان غیر مرکز استان است که دارای سه نماینده دارد، ضمن آنکه بیشترین مرز را با عراق به لحاظ نظامی و سیاسی دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.