مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت:در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیارد ریال در این منطقه سرمایه گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز؛ سعدالله عبداللهی در این خصوص گفت: این منطقه با انعقاد 10  فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از 2 میلیارد و 630 میلیون ریال طی 6 ماهه نخست سال جاری به یکی از کانون های مهم جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد دریا محور، با اتخاذ رویکرد بهره گیری حداکثری از توان بخش خصوصی در تامین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه توسعه بنادر و حضور سرمایه گذاران برای توسعه اراضی پشتیبانی را فراهم نموده است.

عبداللهی این قراردادها را در زمینه احداث و بهره برداری از انبارهای نگهداری کالا، مخازن فرآورده های نفتی و سیلوی غلات و سایر فعالیت های لجستیک بندری عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه بیان داشت: این منطقه به لحاظ برخورداری از ظرفیت و مزیت رقابتی از جمله اراضی وسیع به مساحت 11 هزار و 44 هکتار، 40 پست اسکله فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی های پست پاناماکس، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب (INSTC)، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای حوزه ی قفقاز و آسیای میانه، دسترسی آسان به راه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و فرودگاه های کشور، محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می گردد.

وی افزود: استقبال سرمایه گذاران و محدودیت در اراضی قابل واگذاری باعث شده اجرای فازهای توسعه این بندر با سرعت بیش تری انجام شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.