اشتباهات عجیب و باور نکردنی داوران با تجربه در لیگ برتر امسال ، حکایت از اتفاقات پشت پرده دیگری دارد.

 به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اشتباهات عجیب و باور نکردنی داوران با تجربه در لیگ برتر امسال حکایت از اتفاقات پشت پرده دیگری دارد که همان اختلافات قدیمی و درون گروهی داوران فوتبال است و رد پای این جناح بندی داوران در اشتباهات تاثیرگذار کاملا مشهور است و دیگر نمی‌توان نام‌آن را اشتباهات سهوی داوران گذاشت و جمله نخ‌نما اشتباه داور جزی از بازی است را باید به گورستان تاریخ بسپاریم.

چرا که امروز اشتباهات داوران به اسلحه فشار رو تهدید برخی از به اصطلاح دلسوزان داوری برای رسیدن به کرسی ریاست کمیته داوران کشور تبدیل شده است.

** نابودی داوری به چه قیمتی 

البته این سناریو در سال‌های گذشته برای روسای وقت کمیته داوران هم اتفاق افتاده بود و مسعود عنایت با اشتباهات ناحق داوران در سال 89 مجبور به استعفا شده بود و با روی‌کار آمدن حسین عسگری یک گروه دیگر مجددا با همان سناریوی تکراری اشتباهات سهوی داوران فشارها را روی فدراسیون فوتبال به جای رساندن، که حسین عسگری توسط مسئولان فدراسیون برکنار شد و مسعود عنایت با حمایت‌های دبیرکل و مخالفت شدید سازمان لیگ ، باردیگر سکان چیدمان داوری را به دست گرفت.

** جنگ قدرت همچنان ادامه دارد

با آمدن مسعود عنایت ، جامعه داوری انتظار داشت که ، آرامش نسبی برای داوران حاکم شود ، که با استعفای همزمان دو عضو کمیته داوران در مخالفت با شاهد همان اتفاقات پیش بینی شده قبلی اما به شکلی دیگر درحال به وقوع پیوستن است.
و مخالفان با اطلاع از چربش قدرت وزارت ورزش بر فدراسیون و در پیشی بودن مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، به دنبال تصاحب صندلی کمیته داوران کشور هستند و برای رسیدن به این هدف باید ابتدا گروه حاکم بر داوری را ناکارآمد نشان دهد ، هدفی که با کمک اشتباهات داوران با تجربه که در زمان مدیریت قبلی دپارتمان جزء بهترین داوران بودند، و تا حدودی به این هدف نزدیک شده‌اند و شنیده‌ها حاکی از آن است که در مجمع هیئت رئیسه فدراسیون در آبان یکی از اعضاء استعفا یا مجبور به استعفا خواهد شد که همان رئیس کمیته داوران فوتبال خواهد بود.

چند دستگی و اختلاف بین داوران با اعتصاب و کنارگیری داوران استان‌های قزوین و آذربایجان غرب برای ایجاد فشار به کمیته داوران و از سوی دیگر مصاحبه‌های گروه‌های مخالف و مدعی تصاحب صندلی ریاست کمیته داوران و زیر سوال بردن اقتدار فدراسیون فوتبال ، آغاز شده است و احتمالا تا آبان ماه به اوج خواهد رسید.

در این میان ،‌ قسمت‌هایی از صحبت‌های کارشناسان داوری و مسئولان سابق داوری نشان خواهیم داد تا افکار عمدی بدانند که اشتباهات داوری فقط برای قدرت طلبی و گرفتن مقام و پست است.

** عسگری: داوران دوره من هم اشتباه می‌کردند

رئیس قبلی دپارتمان داوری گفت: این داوران همان داورانی هستند که سابقه 10 سال قضاوت در لیگ برتر را دارند و من هم تاوان اشتباهات آن‌ها را داده‌ام و حالا نوبت مسئولان وقت رسیده است.

** غیاثی : سیب‌های گندیده در داوری وجود دارد 

رئیس سابق کمیته داوران از سیب‌های گندیده در داوری هم اضافه کرد و گفت: چیدمان‌های داوری اشکال دارد و داورانی که باهم مشکل دارند را با هم میچینند.

سیب‌های گندیده در داوری وجود دارد و به حرف‌های دکتر سیاردر این باره : اعتقاد دارم 

** مظفری :‌اشتباه داوران ،اهرم فشار بر کمیته داوران

عضو سابق کمیته داوران درباره اهرم‌های فشار داوران بر مسئولان فدراسیون همچنین اظهار کرد : اشتباه داوران سهوی است اما گروه بندی‌ها موجود در بین داوران همواره وجود داشته و اهرم فشار داوران بر کمیته داوران است.

** خسروی: داوری را به گروه ما بدهید ، تضمین می‌دهم

علی خسروی کارشناس داوری از برنامه‌ریزی‌های دقیق گروه وی برای داوری هم خاطرنشان کرد : مسئولان ورزش و فدراسیون ، یکبار هم به گروه فرهیخته اعتماد کنند و سکان داوری را بدست ما بسپارند ، تضمین می‌دهم اشتباهات داوری کم شود.

** غضبان: وضعیت داوری قرمز است

مسئول سابق دپارتمان داوری هم از سوء مدیریت در داوری گفت: رئیس دپارتمان داوری نمی‌تواند اشراف تامل روی داوران داشته باشد و نتیجه آن اشتباهات تاثیرگذار می‌شود.
با نگاه به صحبت‌های بزرگان داوری متوجه خواهیم شد که این جنگ قدرت حالا حالاها ادامه دارد و جامعه داوری آرامشی نخواهد داشت.



*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار