نمایش «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می‌رود.

امیر احمد قزوینی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» گفت: نمایش «آب و آیینه و اثر پیگمالیون» را سه سال پیش برای پایان‌نامه یکی از دوستانم ارائه دادیم و بعد از آن با شرکت در 16 دوره جشنواره از تئاتر دانشگاهی در چهار بخش کاندید و در بخش‌های پوستر و نمایشنامه موفق به کسب جوایزی شدیم. سال پیش نیز 18 اجرا در سالن انتظامی داشتیم.

وی در مورد داستان این بخش اظهار داشت: نمایشنامه این اثر برداشتی آزاد از افسانه پیگمالیون است. این افسانه قصه علاقه فرد مجسمه‌سازی به مجسمه‌اش را روایت می‌کند. ما نیز با تاثیر از آن نمایشنامه را به نگارش در آوردیم.

قزوینی ادامه داد: نمایش «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» روایتگر داستان زندگی زوجی است که مرد نقاش بوده و تصویر کسی را که پیش از ازدواج دوست داشته را نقاشی می‌کند و با آگاهی زن از این مسئله اتفاقاتی پیش می‌آید.

وی در خصوص شیوه اجرایی اثر گفت: با وفاداری به روایت خطی متن فضایی رئالیستی اما کنترل شده را برای مخاطب ترسیم کردیم و نسبت به اجراهای گذشته که قابلیت بداهه‌پردازی بیشتری داشتیم، سعی کردیم برای اجرای فعلی در روند تمرینات به شکلی تثبیت شده برسیم.

امیر احمد قزوینی در پایان گفت: در این نمایش تمامی بازیگران به نوعی بخشی از وجودشان را به کاراکتر بخشیدند و هر کدام در جان‌بخشی به این اثر نقش پر رنگی داشتند.

گفتنی است؛ نمایش «آب و آیینه و اثر پیگمالیون» از 17 تا 30 آبان در سالن ارغنون به روی صحنه می‌رود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.